Nekad je nužno odabrati stranu

Kalkulator za eure, kakav je HNB platio 275.000 kn, klinci iz trećeg razreda iskodirali sami

Učenička aplikacija sadrži ključnu funkcionalnost preračunavanja valuta

FOTO: Screenshot/Pazin IT (Facebook)

HNB se jučer pohvalio kako je lansirao novu mobilnu aplikaciju, koja uz informiranje građana o euru nudi i funkciju preračunavanja kuna i eura. Dakle, kalkulator s fiksnim valutnim tečajem. U odgovoru na Telegramov upit, iz HNB-a su otkrili kako je aplikacija plaćena 275.000 kuna.

Praktički istu takvu aplikaciju za preračunavanje eura i kuna, izuzev ušminkanog dizajna, napravili su i klinci iz STEM radionice u Pazinu, koju vodi nastavnik Ivan Guštin. Prema objavi u Facebook grupi Pazin IT, klinci u grupi, čija dob se kreće od trećeg osnovne do trećeg razreda srednje škole, isprogramirali su aplikaciju u Scratchu na AppInventor.mit.edu, a stariji u Pythonu. Neki su za to vrijeme radili s Arduinom, jer im je ovo bilo prejednostavno.”

Facebook

Informativna kampanja ‘teška’ 27 milijuna kuna

Kako su nam pojasnili u jučerašnjem odgovoru na naš upit, uz mobilnu aplikaciju, HNB je naručio i 60.000 konvertora, odnosno kalkulatora s fiksnim tečajem, za 831 tisuću kuna (s PDV-om), a naručili su i 10.000 papirnatih blokova s najčešćim iznosima koji se preračunavaju. Kalkulatori, fizički i digitalni, kao i blokić, dio su velike informativne kampanje kojoj je cilj educirati građane o zamjeni kuna u eure, čiji budžet iznosi 27 milijuna kuna. Europska komisija refundirat će pola tog iznosa, a kampanja je, kaže nam HNB, plaćena oko jedan euro po stanovniku.

Budžet je podijeljen u šest grupa, a jedna je izrada promidžbene kampanje predviđene vrijednosti od 6,8 milijuna kuna, dok je za usluge strategije oglašavanja u medijima, planiranja i zakupa medijskog prostora potrošeno 14,5 milijuna kuna. Usluge vođenja odnosa s javnostima i organizacije javnih događanja vrijedne su 1,55 milijuna kuna.

“Usluge organizacije i vođenja pozivnog centra planirane su u vrijednosti 800 tisuća kuna, a usluge organizacije i provođenja istraživanja javnog mnijenja 400 tisuća kuna. Posljednja grupa odnosi se na realizaciju putujuće izložbe Euro na kotačima čiji se trošak procjenjuje na 3,23 milijuna kuna. Planirani iznos cijele kampanje određen je prema iskustvima drugih država članica i pravilima Europske komisije te iznosi okvirno jedan euro po stanovniku”, rekli su nam iz HNB-a.