Kineska provincija kaznila Mercedes-Benz s 56 milijuna dolara

Najveća kazna za neku automobilsku kompaniju dosad

FOTO: Twitter

Kineski je provincijski regulator konkurencije s 56 je milijuna dolara kaznio Mercedes Benz zbog anti-kompetitivnoga ponašanja, nakon što je provedena opsežna istraga cijelog slučaja. Daimlerov je proizvođač automobila bio na meti Komisije za nacionalni razvoj i reforme (NDRC), otkako su kineski istražitelji pretresli Mercedesov ured u Šangaju.

Sve su strane automobilske kompanije bile pod povećalom prošle godine zbog navodnog namještanja cijena vozila kod distributera i prodavača. Mercedes je, prema izvješću, određivao koje su najniže cijene njihovih E i S klasa, kao i najniže cijene za rezervne dijelove, prenosi Financial Times. Onim trgovcima koji su nudili cijene niže od njihovih iz Mercedesa su prigovarali.

Iz Mercedesa prihvatili odluku

Cijene njihovih vozila u Kini su veće od onih u Europi i SAD-u, a to je dovelo do rastućeg tržišta takozvanog paralelnog uvoza. “Mercedes-Benz Kina prihvaća odluku i sve svoje obveze prema pravu tržišnoga natjecanja shvaća veoma ozbiljno”, kazali su iz Daimlera. Naveli su i kako su poduzeli sve mjere kako bi se ispoštovao zakon.

Iako se u usporedbi s kaznom od čak milijarde dolara američkom Qualcommu, ova Mercedesova čini iznimno niskom, najveća je to kazna koju je Kina ikad izrekla nekoj automobilskoj kompaniji. Kazne su dobivali i Audi i Chrysler, ali ne u tolikom iznosu.

I Mercedes i Audi spadaju među premium proizvođače automobila koji su pristali na niže cijene svojih proizvoda i usluga prošle godine, za vrijeme trajanja spomenute istrage. BMW, Jaguar Land Rover i Lexus također su pristali prilagoditi i sniziti svoje cijene, ali nikad nije potvrđeno da su ove tri tvrtke uopće bile predmetom formalne istrage.

NDRC namjerno cilja na strane tvrtke?

Neki analitičari tvrde da NDRC namjerno cilja samo na strane tvrtke, i to u sklopu populističke kampanje koja se trudi sniziti cijene dobara i usluga u mnogim sektorima, od automobila i mlijeka u prahu, pa sve do poluprovodljivih čipova.

Rijedak je to udarac za Mercedes, koji je taman počeo stizati svoje sunarodnjačke suparnike Audi i BMW, jer je prije dvije godine direktor Daimlera Hubertus Troska poslan u Peking kako bi popravio tu situaciju. Prodaja Mercedesa prošle je godine u Kini porasla za gotovo 30 posto, a prodali su 280 tisuća automobila.