Nekad je nužno odabrati stranu

Kineski Shenzhen se pohvalio kako su kompletno prešli na električne autobuse. Imaju ih 16.359

Najavljivali su da će to postići 2018., ali su završili ranije

FOTO: Screenshot/Youtube

Električni autobusi postaju sve češća pojava na gradskim prometnicama diljem svijeta, a kineski grad Shenzen odlučio je svijetu pokazati kako se treba provoditi elektrifikacija. Iako kineski mega-grad već godinama polako širi flotu električnih vozila, ovaj tjedan su objavili kako su elektrificiali sve svoje autobuse, točnije njih 16.359.

Shenzhen već par godina ima najveću flotu električnih autobusa, a očekivali su da će svi gradski autobusi biti elektrificirani tijekom 2018. godine. Međutim, svoj su cilj postigli ranije, a više od 16.300 električnih autobusa prevozit će više od 12 milijuna stanovnika Shenzhena.

Točna cijena autobusa nije poznata

Kako bi postigli svoj cilj, grad je investirao nekoliko stotina milijuna dolara više nego što bi inače bilo uobičajeno za osvježavanje autobusne flote, kao i za izgradnju punionica za autobuse. Tijekom 2017. godine, grad je ponudio 3,3 milijarde kineskih yuana, odnosno oko 490 milijuna dolara poticaja za kupnju električnih autobusa i izgradnju njihovih punionica. Međutim, točna cijena autobusa nije poznata.

Grad je izgradio oko 8.000 punionica na 510 autobusnih stajališta, što im omogućuje punjenje otprilike polovice ukupnog broja električnih autobusa istovremeno. Ovim potezom pretpostavljaju da će uštedjeti preko 345.000 tona goriva na godišnjoj razini, te smanjiti emisiju štetnih plinova za 1,35 milijuna tona.

Sličan plan imaju i za taksije

Grad također daje poticaje za kupnju električnih taksija, stoga ih u Shenzhenu trenutno prometuje preko 12.500, odnosno oko 62 posto. Do 2020. godine planiraju kompletnu elektrifikaciju taksija u gradu, no čini se kako bi mogli postaviti i nešto raniji i ambiciozniji datum s ozbirom na elektrifikaciju autobusa.

U listopadu ove godine, 12 gradova, među kojima su primjerice London i Barcelona, obvezali su se na kompletnu elektrifikaciju javnog prijevoza do 2025. godine. U usporedbi s Shenzenom, njihov hvalevrijedan potez se ne čini jednako ambicioznim. Uz elektrifikaciju, 12 gradova je također najavilo izgradnju novih puteva za bicikliste, kako smanjili broj putnika u javnom gradskom prijevozu.