Kinezi sve manje u trgovinama traže proizvode stranih brendova, a sve više kupuju svoje

Strane se marke više fokusiraju na velike gradove, u kojima gospodarstvo sporije raste

Wikipedia

Strani su brendovi u Kini sve manje traženi, a prestižu ih lokalni, koji su prisutniji u manjim kineskim gradovima, koji bilježe brži gospodarski rast. Najviše su izgubili u proizvodima za osobnu njegu, omekšivačima i kozmetici, kazuje izvješće u kojemu su podaci objavljeni.

Tijekom više od tri godine konzultantska je tvrtka Bain & Company pratila kupovinu četrdeset tisuća kućanstava, a potom podatke analizirala u 106 kategorija proizvoda koji imaju rok trajanja.

Strani se brendovi fokusiraju na velike gradove

Izvješće je pokazalo kako su domaće marke treću godinu zaredom bile traženije i prisutnije na tržištu od stranih, a činile su i sedamdeset posto tržišne vrijednosti u 26 kategorija. Strani su brendovi ipak vodeći u odnosu na domaće u osam kategorija, a one uključuju toaletni papir, pivo, balzam za kosu i gume za žvakanje.

“Jedan od važnijih razloga zašto je smanjen udio stranih brendova jest taj što se oni obično više fokusiraju na velike gradove i svoje proizvode tamošnjem tržištu plasiraju uglavnom putem supermarketa. Ali rast je u tim gradovima usporen u posljednjih nekoliko godina, a ljudi sve više pokazuju sklonost kupovini putem interneta ili u manjim supermarketima”, kazao je Bruno Lannes, partner u konzultantskoj tvrtki koja je provela istraživanje.

Kineski brendovi počinju ulagati u sebe

Lannes je kazao i kako su kineski brendovi postali kompetitivniji i zbog toga što su uložile u marketing, bolje brendiranje, ali i prisutnost i na internetu i u trgovinama. Slab je rast gospodarstva usporio i velike gradove, gdje je godišnji rast sektora pao s 11,8 posto na 5,4 posto između 2012. i 2014. godine.

Istraživanje pokazuje i da su kupci u većim kopnenim gradovima skloniji kupovini proizvoda povezanih sa zdravljem i boljom kvalitetom života. Jednako su tako bili spremni platiti više za jogurt, četkice za zube, mlijeko, i slične proizvode. S druge strane veću brigu vode o cijenama proizvoda poput sredstava za čišćenje, koja nisu spremni platiti tako puno kao druge.