Nekad je nužno odabrati stranu

Kinezi u kompaniju Mate Rimca ulažu 30 milijuna eura; evo par stvari o njihovom proboju na ovo tržište

Kineske vlasti snažno potiču ulaganja u tržište električnih baterija

23.07.2016., Sveta Nedelja - Mate Rimac sa svojim Concept_One automobilom na baterije jedan od najbrzih automobila na svijetu proizveden u Hrvatskoj. Photo: Igor Soban/PIXSELL
FOTO: PIXSELL

Kineska Camel grupa noćas je potvrdila kako namjerava investirati 30 milijuna eura u Rimac automobile i Greyp Bikes Mate Rimca. Odluku su potvrdili u utorak kada je potpisan ugovor koji predviđa kupnju B serije povlaštenih dionica. Iz Camela su potvrdili kako su potpisali okvirni sporazum o investiranju u kompaniju. Konkretno, investirat će 27 milijuna eura u Rimac automobile i 3 milijuna eura u Greyp. Izvukli smo par stvari o njima i kineskoj strategiji proboja na tržište

1. Tko su uopće investitori?

Camel Group Co. Ltd osnovana je 1980. godine, a bave se naprednim istraživanjem i razvojem baterija, te njihovom proizvodnjom i prodajom. Njihovi proizvodi koriste se u automobilima, poljoprivrednim strojevima, brodovima, električnim motociklima i biciklima, kao i u industriji. Radi se o jednom od najvećih proizvođača u svojoj branši u Kini, a svoje proizvode prodaju u cijelom svijetu. Proizvode više od 400 vrsta baterija.

2. Što Kinezi kažu o Rimcu?

U priopćenju u kojem potvrđuju su postigli okvirni sporazum, kažu kako je tehnologija kompanije Mate Rimca na svjetskoj razini. O Rimčevoj kompaniji navode kako se radi o visokotehnološkoj tvrtki usredotočenoj na istraživanje, razvoj i proizvodnju električnih vozila, baterijskim sistemima, elektronici u vozilima te razvoju infotaiment sustava.

3. Kinezi će uskoro dominirati tržištem

Financial Times je prošlog mjeseca pisao o najbrže rastućem kineskom proizvođaču baterija CATL-u i općenito kineskoj borbi za to tržište. “Potpomognuti agresivnim vladinim politikama – od subvencija za električna vozila do ograničenja na inozemne konkurente – kineske kompanije koje se bave baterijama počinju dominirati industrijom koju su tri desetljeća predvodile južnokorejski i japanski proizvođači poput Panasonica koji surađuje s Teslom”, pisao je FT. 2013. godine Kina je pretekla Južnu Koreju kao najveći svjetski proizvođač litijskih baterija za sve elektroničke uređaje, prema Goldmanu. Lani je u Kini je prodano 507,000 baterija za elektirčna i hibridna vozila, što je povećanje od 50 posto u odnosu na godinu prije.

4. Poziv kineskih vlasti za ulaganja

Prije nešto više od mjesec dana Peking je pozvao kompanije da udvostruče kapacitet svojih električnih baterija do 2020. godine, a potiču ih da ulažu u tvornice u inozemstvu. Jedna od tih kompanija u koju su Kinezi odlučili investirati je tako i kompanija Mate Rimca. Prema procjenama Goldman Sachsa tržište električnih baterija do 2025. bit će vrijedno 40 milijardi dolara, a dominirat će upravo Kinezi.

5. Hoće li električni auto postati kompetitivniji?

Kineski pristup pomalo podsjeća na onaj prema solarnoj energiji prije desetak godina. Kinezi su izdominirali industriju smanjenjem troškova čime su cijene pale za 70 posto, a slično bi mogli napraviti i s baterijama, smatra bivši čelnik McKinseyja za Aziju Gordon Orr, pisao je FT. Tako bi električni automobili postali dosta konkurentiji, baterije sada koštaju do polovice ukupne cijene vozila.