Lenovo će pad potražnje za osobnim računalima pokušati premostiti širenjem tržišnog udjela

Unatoč padu prihoda, osigurali su rast dobiti rezanjem troškova i zaposlenih

Globalni pad potražnje za PC i mobilnim telefonima ostavio je traga na kvartalnim prihodima Lenova. Tržište PC-ja smanjilo za 11 posto, a Lenovo je nastavio širiti svoj tržišni udio na 21,6 posto, no najveći svjetski proizvođač osobnih računala u posljednja tri mjeseca 2015. godine ipak je zabilježio pad prodaje od 8 posto.

Rezanje troškova je unatoč nižim prihodima osiguralo rast neto dobiti. Prema objavljenim poslovnim rezultatima, neto profit Lenova narasla je za 19 posto na 300 milijuna dolara u posljednja tri mjeseca. U istom razdobljuzabilježen je prihod od 12,9 milijardi dolara, odnosno 8 posto manje nego lani. Lenovo je s ciljem da u uvjetima žestoke konkurencije i sužavanja tržišta osigura profitabilno poslovanje srezao troškove za 1,35 milijardi dolara na godišnjoj razini i otpustio 3200 zaposlenih.

U najvećem padu u posljednje dvije godine, cijena dionice zaronila je za 10 posto, piše Bloomberg. Analitičar Joseph Ho iz GF Securities je ocijenio da će “u 2016. godini vrlo vjerojatno nastaviti padati te da je za Lenovo sada ključno da nastavi povećavati svoj tržišni udio i osigura rast i PC biznisu.”

Preusmjeravanje na zapadna tržišta

Izvršni direktor kompanije Yang Yuanqing je prilikom objave poslovnih rezultata najavio da će ove će godine nastojati ugrabiti veći tržišni udio u Sjedinjenim Državama i Europi, pivotiranjem od zaoštrene konkurencije na domaćeg tržištu gdje već drže 40-postotni udio u smjeru zapadnih tržišta.

“Unatoč tome što mnogi analitičari upozoravaju na zabrinjavajuće stanje u industriji, smatramo da promjene u industriji idu u korist Lenova”, kazao je Yang. “Nećemo odustati ni od Kine – situacija tamo je već dotaknula dno”.

Ukupna prodaja mobilnih telefona s 20,2 milijuna prodanih uređaja pala je za 18,1 posto, ali napominju da bilježe rast na 15 posto izvan Kine, pogotovo na tržištima u razvoju. No u posljednjem tromjesečju isporuka je rasla za 25 posto pa kompanija očekuju stabilizaciju ovog segmenta. Mnogo nade polažu i na lansiranje pametnog telefona Tango zakazanog za ljeto ove godine koji će se prodavati za 500 dolara.