Ma vidite ih! Klinci iz Pete gimnazije i s FER-a upravo su osvojili veliku nagradu na startup natječaju

Projekt Mundus nagrađen je sa 100.000 kuna na Good Game Liftoffu u Zagrebu

FOTO: Borko Vukosav

Startup Mundus, sastavljen od klinaca iz zagrebačke Pete gimnazije i s FER-a, proglašen je najboljim projektom na ovogodišnjem Good Game Liftoffu. Good Game Liftoff, natječaj za najbolje hrvatske startupe kojem je Telegram medijski partner, održan je danas u prostorijama Hub385; nakon višesatnih izlaganja, stručni žiri, u kojem su bili neki od vodećih hrvatskih poduzetnika poput Mate Rimca, Nenada Bakića i Tomislava Cara, Mundus je ocijenio najperspektivnijom poslovnom idejom.

Mundus, u kojem su trenutno okupljeni Filip Hercig, Fran Zekan, Luka Domančić i Matija Fućek, osvojio je tako 100.000 kuna za svoj projekt pametne društvene igre, koja se igra uz pomoć smartphonea. Kao što smo izvještavali, sredstva su bespovratna, a jedini uvjet jest da dobitnici, ako jednog dana uspiju izgraditi kompaniju vrijednu više od milijun eura, moraju nekom drugom startupu donirati 100.000 kuna. Good Game Liftoff projekt je Nikole Stolnika, osnivača kompanije Good Game Global.

Deseteročlani žiri sastavljen je od stručnjaka

Najbolji startup biralo je deset članova žirija, među kojima su poduzetnik i investitor Nenad Bakić, CEO Rimac Automobila Mate Rimac, CEO Good Game Globala Nikola Stolnik, CEO i suosnivač Infinuma Tomislav Car, Krunoslava Ivanković Peulja iz South Central Venturesa, glavni urednik Netokracije Ivan Brezak Brkan, direktor marketinga VipNeta Lordan Kordić, marketing i PR menadžer M SAN-a Sergej Ivasović, član uprave Algebre Hrvoje Balen, te Telegramov direktor Miran Pavić.

Atmosfera u prostorijama Huba385 bila je napeta, jer ipak, radilo se o nagradi od 100.000 kuna, besplatnom uredskom prostoru u Algebrinom labu na šest mjeseci, te vaučer Hrvatske gospodarske komore za odlazak na jedan internacionalni sajam (napetu atmosferu na momente je uspio razbiti voditelj Aleks Curać Šarić). Timovi su dobili deset minuta za izlaganje svojeg projekta, nakon kojih je uslijedilo deset-minutno rešetanje žirija s pitanjima. Odluku o pobjedniku članovi stručnog žirija donijeli su ocjenjivanjem parametara poput poslovnog modela, tržišta, inovativnost i prezentacije.

Prije samog natjecanja, kao svijetli primjer domaće startup scene nastupio je Albert Gajšak iz Circuit Messa, i održao kraću motivacijsku prezentaciju. Proveo nas je kroz svoju priču, odnosno kako je od dečka koji je u 3. razredu srednje škole vikendima slagao iz nekakvih elektroničkih dijelova svoju igraču konzolu koja je do danas prodana u 6000 primjeraka. “Pokretanje novog posla bilo gdje je teško, stoga izlike da je za neuspjeh kriva država baš i ne stoje. Morate biti drugačiji. I tvrdoglavi. Većina nema taj kapacitet i većina nije drugačija, jer je većina. Ali vi niste većina”, kazao je.

Napredne društvene igre i robotizirani tenkovi

Deset prijavljenih timova nisu mogli biti više drugačiji jedan od drugog: slušali smo ideje za razne biznise, do naprednih društvenih igara do inovacija u poljoprivredi, medicini i zapošljavanju. Prvi, a ujedno i najmlađi tim bio je pobjednički Mundus. Njihova ideja je spajanje tehnologije smartphoneova, s društvenim igrama. Mundus je ustvari spoj igre Čovječe ne ljuti se i Sraza, odnosno igrači na ekranu dobivaju pitanja, ovisno o polju na kojeg dođu, koja im se otvore nakon bacanja kockice.

Sljedeći je bio HRD, startup koji razvija napredni uređaj za pomoć pri rehabilitaciji pacijenata koji imaju problema s kukovima. Genus, sljedeći natjecatelji, startup su koji je u samo mjesec dana razvio uređaj koji putem umjetne inteligencije može sortirati zdrav grah od nezdravog; automatizira i ubrzava proces sortiranja graha, koristeći bazu fotografija zdravih i nezdravih zrna graha.

Jedan od ambicioznijih i zabavnijih kandidata bio je Iron Bull, koji je glasovima žirija osvojio treće mjesto. Njihova ideja je popularnu online igru World of Tanks prenijeti u pravi svijet – doslovno, izradom robotiziranog tenka. Razvijaju makete tenkova iz Drugog svjetskog rata u 1/14 veličini, koji mogu i pucati poput airsoft pušaka. Fora je što se može stvoriti borba između dva tenka u realnom prostoru, koji po sebi imaju senzore, a senzori prepoznaju koju štetu izaziva eventualni neprijateljski pogodak. Tenkom upravljaju dva igrača putem svojih mobitela, jedan vozač, te drugih topničar. Tenkovi također imaju i kamere, kako bi upravljanje bilo lakše.

Startup koji je ustvari nastao iz svađe s kandidatovom majkom je Foodin. Problem je bio da je jednostavno previše hrane naručivao preko dostave. Ideja je da rješavanje problema što će ljudi kuhati sutra, te kako doći do najjeftinijih namirnica. Njihov sustav, odnosno aplikacija, nudit će korisnicima preporučena jela, koja sastavljaju ambasadori poput kuhara Mate Jankovića te body coacha Marka Drčića. Oni ustvari žele biti pružatelji tehnologije, koji će trgovcima omogućiti personaliziranu dostavu namirnica kupcima.

Ideje za razne probleme, od krava do poslova

Kako olakšati upravljanje farmom životinja? Pa startup Prostec ima ideju, koju su članovi žirija nagradili drugim mjestom u svojem glasovanju. Razvili su uređaj koji može bežično očitavati identifikacijske oznake sa životinja, primjerice onih žutih markica koje nose krave. S uređaja se mogu i unositi parametri o životinji, primjerice koliko je teška i da li je cijepljena. Time se digitalizira upravljanje farmom, te stvara javna baza podataka o životinjama, koju će farmeri u Hrvatskoj morati imati 2019. godine, a od 2024. godine morat će ga imati cijela Europska unija.

Sljedeći kandidati, Tego, u najjednostavnijoj verziji žele stvoriti platformu na kojoj ljudi mogu oglašavati nuđenje instrukcija, primjerice iz sporta, kuhanja ili školskih predmeta. Time se instrukcije iz matematike ne bi više morale oglašavati na društvenim mrežama ili sličnim kanalima, već bi sve bilo na jednom mjestu. Instruktori bi također dobivali i ocjene od korisnika, a aplikacija bi temeljem geolokacije ljudima nudila najbliže instruktore.

Startup Ding želi riješiti problem traženja posla, kojeg najčešće imaju studenti. Naime, prema njihovim riječima, najviše studenata nema pojma koje je njihovo područje interesa, pa niti ne znaju ustvari gdje bi tražili posao, a iz niza razloga ne žele koristiti LinkedIn. Oni žele putem personaliziranih kvizova ljudima ponuditi poslove koji bi im najbolje odgovarali.

Kraj žicanja punjenja mobitela za šankom

Jeste li ikada žicali konobara da vam stavi mobitel puniti za šankom? Startup Emple vas želi riješiti te neugode. Njihov proizvod je digitalni cjenik za ugostiteljstvo, koji istovremeno može i puniti mobitel putem USB priključka ili Qi punjača. Naručivanjem preko uređaja, ljudi bi prije došli do onoga što žele konzumirati, a mogli bi istovremeno i puniti mobitele direktno za stolom. Integrirat će i neke jednostavne igre poput kvizova, putem kojih bi se gosti jedni protiv drugih mogli natjecati.

Zadnji predstavljeni startup bio je EazyOil, kojem je cilj automatizacija naplate kupnje goriva na benzinskim postajama. Ideja je da kamera na crpki prepozna vašu registraciju, koja je povezana s vašom kreditnom karticom. Kada izvršite točenje goriva, pa pištolj nazad vratite na crpku, vrši se naplata. No, kako bi se suzbile lažne kupnje, kupac također mora autentificirati kupnju putem svojeg mobitela.

“Liftoff je projekt kojim želimo potaknuti mlade poduzetnike u naponu snage i kreativnosti da krenu vlastitim putem, i opremiti ih alatima za ostvarenje snova. Zadovoljni smo ovim pilot projektom te već planiramo veći i jači Liftoff za iduću godinu”, kazao je Nikola Stolnik za Telegram.