Mercedes optužen da je unajmio Teslu Model X, testirao je, rastavio, sastavio i vratio je kao da ništa nije bilo

Preko posredničke firme unajmili su auto od jednog njemačkog bračnog para

FOTO: Jakob Härter/Flickr

Njemački der Spiegel piše kako je Daimler, koncern koji stoji iza Mercedes Benza, potajno unajmio Teslu Model X i vratio je nazad demoliranu, nakon što su je testirali te potpuno rastavili i ponovno sastavili. Inače, kupnja automobila konkurencije kako bi ga se rastavilo i proučilo nije ništa neobično u automobilskoj industriji, no najam vozila za te svrhe je ipak dosta neobična praksa. Kako doznaje der Spiegel, Teslin SUV vrijedan oko 200.000 eura u vlasništvu je bračnog para iz Bayerna, koji je svoje vozilo iznajmio kompaniji Sixt za daljnji najam.

Bračni par inače ima tri Tesle koje, zbog zarade, iznajmljuju drugim kompanijama. Nakon što su svoj auto preuzeli od Sixta, posrednika za najam vozila, ustanovili su da je auto u lošem stanju te da šteta iznosi minimalno 15.000 eura.

Vlasnik kretanje auta pratio preko GPS-a

Zanimljivo je što je vlasnik vozila Manfred van Rinsum mogao cijelo vrijeme pratiti lokaciju svojeg vozila putem GPS-a. Prema tim podacima, njegov Model X je vožen iz Njemačke prema Barceloni u Španjolskoj, gdje je s njim odvoženo par krugova na trkaćoj stazi. Tamo je Mercedes vjerojatno htio ispitati izdržljivost vozila pri ekstremnim uvjetima vožnje i ekstremnoj temperaturi.

Potom su Model X vratili u Njemačku, gdje su ga vozili na Mercedesovoj vlastitoj stazi pored postrojenja u gradu Sindelfingen. Van Rinsum pretpostavlja da su tamo njegovu Teslu izložili testu vožnje po iznimno neravnom terenu te penjanju vozila po uzbrdicama jakog nagiba. Dakle, Mercedes je Teslu testirao na način kojim testira svoja vozila tijekom faze razvoja.

Mercedes je već napravio sličnu stvar

Uz podatke GPS-a, bračni par ima još jedan zanimljiv dokaz gdje im se nalazilo vozilo. U prednjem pretincu vozila su, naime, pronašli kaznu za krivo parkiranje, izdanu ispred Mercedesovih postrojenja u Sindelfingenu. Budući da su po stanju auta zaključili da je rastavljen i ponovno sastavljen, prema kazni pretpostavljaju da se to dogodilo tamo.

Mercedesu, odnosno Daimler, ovo nije prvi ovakav incident. Preko jedne od svojih podružnica posudili su električno vozilo namijenjeno njemačkoj pošti, koje se inače ne može kupiti u autosalonima. Pošta je, preko GPS-a, ustanovila da je Mercedes također testirao vozilo na svojem poligonu te je optužila Mercedes za industrijsku špijunažu. No, oni su tada tvrdili da su sklopili sasvim zakonit ugovor o iznajmljivanju i da nema ničeg problematičnog u cijeloj stvari.

Vlasnici traže 99 tisuća eura odštete

Ipak, u slučaju sa Teslom bračnog para stvari stoje nešto drugačije. Mercedes vozilo pošte nije rastavio, već samo vozio po svojem poligonu, dok su Teslu u ovom slučaju posve rastavili i sastavili. S tim da su Mercedesovi inženjeri taj posao napravili neočekivano loše. Bračni par tvrdi da im se prtljažnik Tesle ne može zatvoriti, da je lak na više mjesta izgreban, a da su unutarnji paneli zalijepljeni selotejpom, što ipak zvuči pomalo luckasto.

Neovisni procjenitelj je štetu procijenio na 15.000 eura, a koliko će šteta utjecati na ukupnu vrijednost automobila još nije poznato. Sixtov ugovor koji potpisuju s iznajmljivačima vozila eksplicitno zabranjuje testne vožnje i vožnje po trkaćim stazama. Kažu da su prije sklapanja ugovora o najmu s Daimlerom na to izričito podsjetili. Bračni par traži da Daimler plati cijenu popravka Tesle, ali i kaznu za svaki dan u kojem su kršili odredbe ugovora o najmu. Ukupno traže, uz popravak, dodatnih 99.000 eura odštete. Sixt je navodno već popravio vozilo, dok se Daimler oglušio na sve optužbe te Sixtu ne kani vratiti novac za popravak.