Microsoft je u prvom kvartalu jako osjetio pad prodaje osobnih računala, ali i poplavu jeftinih telefona

Nakon objave financijskih rezultata cijena dionice pala 5 posto

Microsoft
FOTO: Wikipedia

Nizu kompanija čiji su rezultati u prvom kvartalu razočarali analitičare pridružio se i Microsoft. Prema objavljenom financijskom izvješću, Microsoft je uprihodovao 20,5 milijardi dolara, 5,5 posto manje nego u usporedivom razdoblju prošle godine, i manje od 22,09 milijardi dolara, koliko su očekivali analitičari.

Ostvarena neto dobit u prvom kvartalu iznosi 3,7 milijardi dolara, odnosno 25 posto manje nego prošle godine.

Nakon objave financijskog izvješća, cijena dionice Microsofta pala je oko pet posto u trgovanju nakon sata na oko 52,92 dolara.

Segment poslovanja kojeg u Microsoftu nazivaju Productivity and Business Processes i uključuje Office, ostvario je 6,5 milijardi dolara prihoda, u usporedbi s 6,7 milijardi prošle godine. Kako piše Tech Crunch, kažu da sada imaju oko 22,2 milijuna ljudi koji plaćaju licencu za korištenje Office 365, šest posto više nego u usporedivom razdoblju lani.

Intelligent Cloud odnosno divizija koja nudi cloud i serverska rješenja ostvarila je 6,1 milijardi dolara prihoda, dosta manje od 6,4 milijarde dolara godinu ranije. No prihodi Azurea rasli su za 120 posto.

Segment poslovanja nazvan More Personal Computer u čiju grupu proizvoda spadaju Windowsi, uređaji i gaming biznis ostvarila je 9,5 milijardi dolara, značajno manje od prošlogodišnjih 12,7 milijardi dolara.

Cloud je u fokusu

Osim toga, Microsoft je izvjestio i da su im prihodi od prodaje licenci 26 posto. Ovakvi rezultati su pod utjecajem snažnog pada prodaje osobnih računala, ali djelomično i zbog toga što su tržišta u razvoju preplavili jeftini mobilni telefoni, osobito na tržištima Indije i Kine, s kojima Microsoft nema ugovor o licenciranju.

Razvoj rješenja za poslovanje u oblaku dio je glavni je dio Microsoftove strategije još otkako je Satya Nadella u 2014. godini preuze funkciju izvrnoš direktora, a cloud rješenja ostaju i dalje u fokusu kompanije.

Rezultati su pod utjecajem snažnog pada prodaje osobnih računala.
Glavni operativni direktor Kevin Turner je u službenom priopćenju povodom objave rezultata izjavio kako digitalna transformacija glavni prioritet njihovih klijenata. “Od velikih etabliranih firmi do startupova, tvrtke sve više prelaze na naša cloud rješenja koja im omogućavaju brže reakcije i generiranje novih prihoda.”