Pravilnik upotrebi kolačića
Portal Telegram.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

Ministar Hajdaš Dončić odbija mogućnost produljenja koncesije za Istarski ipsilon

Pregovori o koncesiji za Istarski ipsilon su u tijeku, raspravlja se o novim modelima

ZADNJA IZMJENA: srp 7, 2015
Foto: PIXSELL/PIXSELL

Pregovori između koncesionara Istarskog ipsilona, tvrtke BINA-Istra i Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture još su u tijeku. Raspravlja se o različitim prijedlozima i modelima koncesijskog ugovora te o eventualnom produljenju koncesije kako bi se omogućio nastavak gradnje i dovršenje Ipsilona. No, prema riječima resornog ministra, produljenja koncesije po dosadašnjim uvjetima neće biti.

Kako prenosi Novi list, ministar Hajdaš Dončić kaže da produljenje koncesije za Istarski ipsilon ne dolazi u obzir jer se radi o lošem koncesijskom ugovoru koji je štetan za Hrvatsku. “Svako produljenje koncesije Eurostat bi tretirao kao novi koncesijski ugovor koji automatski ide u javni dug države”, objasnio je ministar.

Trenutno važeći koncesijski ugovor ističe 2027. godine, a BINA-Istra je, uz druge mogućnosti, predložila produljenje koncesije za još pet godina zbog, kako kažu, ostvarivanja investicijskog potencijala za dovršenje dionice dugačke 56 kilometara od Pazina do čvora Matulji, što uključuje i gradnju druge cijevi tunela Učka.

S druge strane, direktor tvrtke BINA Istra Upravljanje i održavanje Christian Santaleza naglašava kako se situacija s Istarskim ipsilonom značajno promijenila ulaskom Hrvatske u EU i uvođenjem naplate PDV-a na cestarinu. Santaleza također smatra da je produljenje koncesije nužno zbog refinanciranja nove faze radova, čija je vrijednost oko 180 milijuna eura za puni profil na dionici dužine oko 30 kilometara od Pazina do tunela Učka. “Vjerujemo da će to biti prihvatljivo jer će se i u razdoblju od tri godine zaposliti oko 1000 ljudi na gradnji”, ističe Santaleza.

 

Ira Kralj
Telegram autor
1293 članka Više o autoru
Više s weba