Nekad je nužno odabrati stranu

Mladi dečki napravili su pametan startup koji olakšava kuhanje. Pokrenuli su kampanju i žele se probiti u Ameriku

Foodin je pametni kuhinjski asistent s kojim ćete uvijek znati što možete kuhati. Ovaj tjedan počeli su s kampanjom na Kickstarteru

FOTO: Screenshot/Kickstarter

Hrvatski startup Foodin, koji ima sjedište u Londonu, ovaj je tjedan na Kickstarteru objavio kampanju kojom se nadaju probiti na svjetska tržišta. Foodin je pametni kuhinjski asistent, koji olakšava planiranje jela i kupnju namirnica. Iz aplikacije korisnici mogu naručiti namirnice za sve što žele kuhati, a cilj im je ušteda novca i vremena, te smanjenje bacanja hrane u kućanstvu.

“Cilj Kampanje je skupiti 15.000 dolara, no osim toga željeli bismo pružiti puno bolju uslugu s pravom suradnjom s poduzećima koja dostavljaju namirnice. Trenutna verzija koja funkcionira preko Affiliate programa s Walmartom štedi vrijeme i daje ukusne preporuke, no ono što želimo postići je potpuna automatizacija praćenja i naručivanja namirnica u kuhinji, a za to nam trebaju malo veća sredstva i bolje veze”, rekao nam je Nikola Pević, CEO foodina.

Foodin prati sve namirnice automatizirano, kao i nutrijente u njima, a naručuje namirnice koje korisnicima zaista trebaju za neko jelo. Što god se naruči zapisano je u “virtualni hladnjak” u aplikaciji, a namirnice koje ste koristili za pojedino jelo automatski će se oduzeti iz hladnjaka, te zbrojiti u vaš nutritivni profil. Dakle, uvijek znate koje namirnice za kuhanje imate kod kuće.

Možete zaraditi s dobrim receptima

Zgodno je također što ne morate aplikaciji reći da želite nešto kuhati, već će vam ona nuditi moguće recepte ovisno o tome što imate kod kuće. Također, Foodin vam javlja koja jela trebate kuhati prva jer potrebnim namirnicama za to jelo ističe rok trajanja. Kada potrošite namirnice namijenjene za te recepte, preporučit će vam što možete skuhati s ostacima. Iz Foodina tvrde da će tim pristupom kuhanju smanjiti bacanje hrane za minimalno 50 posto.

Korisnici iz aplikacije mogu naručivati namirnice i raditi recepte, a moguće je stvaranje kompletnih planova prehrane. Ako ste baš jako dobri u pisanju recepata i puno ljudi ih koristi, Foodin će vam dati 15 posto svih prihoda koje generiraju vaši recepti i planovi. Zarada bi po jednom pretplaćenom korisniku trebala iznositi 1,20 dolara. Međutim, ta brojka može narasti i na 50 posto, ako odaberete taj paket na Kickstarteru.

Nagrađivani hrvatski startup

Foodin ne želi samo pomoći kućanstvima, već želi stvoriti i bolje kanale distribucije kojima će stvoriti i bolje prilike proizvođačima iz agrikulturnog sektora. Trenutno već surađuju s Walmartom i mladim startupom GrowCityjem, a ranije su kratko surađivali i s GoGreenom. U planu je također integracija sa Fino.hr i Konzumom, a na stranim tržištima s Amazonom, te trgovinama Tescom, Sainsburyjeim i ASDA-om.

“Trenutno imamo u planu samo Hrvatsku, SAD i Zapadnu Europu, ali smo nekim slučajem dobili puno zahtjeva iz Brazila i Portugala. Ipak želimo prvo realizirati suradnje na domaćem tržištu, onda će druge suradnje biti puno lakše jer ćemo imati proof of concept i know how”, ispričao nam je Pević.

Kampanja na Kickstarteru započela je u srijedu 27. ožujka, a cilj im je skupiti 15.000 dolara do 27. travnja. Lansiranje aplikacije se očekuje u srpnju, kada će Foodin krenuti s poslovanjem u Hrvatskoj, zemljama Zapadne Europe i Americi. Inače, Foodin je već proglašen najboljim AI Startup u Hrvatskoj na dodjeli CESA nagrada.