Možda zvuči čudno, ali za spektakularan uspjeh aplikacije za dopisivanje Line na burzi zaslužni su stickeri

Na njujorškoj i tokijskoj burzi prikupljeno je 1,3 milijarde dolara

FOTO: AFP

Najveće ovogodišnje izlistavanje dionica tech kompanije na burzi, jučerašnji IPO japanske kompanije Line, ujedno je i najveći izlazak na burzu ove godine uopće.

Iako su Line i njihova mobilna aplikacija za razmjenu poruka na Zapadu zasad relativno nepoznati, njihov servis za komunikaciju postao je fantastično popularan na domicilnom tržištu, pa u Aziji aplikaciju koristi 200 milijuna ljudi.

Stickeri kao glavni pokretač rasta

Iako im je komunikacija core biznis, Line dobar dio svojih prihoda ostvaruje od mobilnih igara te oglašavanja. Odgovor na logično pitanje što Line izdvaja iz vojske sličnih aplikacija da je njihov IPO pomeo burzu je prilično banalan – stickeri, odnosno naljepnice.

Masovna popularnost aplikacije je u dobroj mjeri povezana s hrpom crtanih likova na stickerima, sličnih onima koji su dostupni na Viberu i Messengeru, no u slučaju Linea izazvali su potpunu pomamu među korisnicima.

Bijeli zeko Cony, žaba Leonard, patka Sally i medvjed Brown i ostale ljupke životinjice iz Lineove ergele prošle su godine zaradile 268 milijuna dolara odnosno 23,8 posto od ukupnih prihoda, koji su iznosili impresivnih 1,1 milijardi dolara. Povezano sa stickerima, kompaniji rastu i prihodi od licenciranja, koji su se već u prvom dijelu ove godine gotovo udvostručili u odnosu na prošlu godinu,

Line je naime počeo dosta zarađivati drugih kompanija koje njihove likove korsite za svoje proizvode. Tajvan, Jugoistočna Azija i Japan naprosto su preplavljeni majicama, slatkišima, igračkama, šalicama i ostalim proizvodima za široku potrošnju brendiranih s likovima iz Line stickera.

Ogroman potencijal franšize

Izlazak na burzu dugo je najavljivan, a iz kompanije su objasnili da im je prikupljanje kapitala potrebo za daljnje širenje. Daljnji razvoj biznisa s licenciranjem s lancima brze prehrane, tematskim parkovima i odjećom, ima ogroman potencijal za rast, što su već dokazali Pokemoni i Hello Kitty franšiza.

Potencijal su očito uvidjeli i ulagači, pa je dualnom inicijalnom ponudom dionica na tokijskoj i njujorškoj burzi prikupljeno 1,3 milijarde dolara, čime se kvalificirao kao najveći IPO u godini, koja se u pogledu inicijalnih ponuda dionica pokazala kao izrazito siromašna. Na burzi u New Yorku izdano je 22 milijuna dionica, a u Tokiju je prodano daljnih 13 milijuna dionica.

Po izlistavanju na burzi po cijeni od 32,84 dolara, a vrijednost dionica je već prvoga dana trgovanja skočila za 26 posto, odnosno na 41,50 dolara, čime je tržišna vrijednost kompanije dosegnula 8,7 milijardi dolara.