Twitter priprema ozbiljne promjene, no možda je malo prekasno. Hrpa korisnika već ga je napustila

Bloomberg najavljuje velike promjene, no možda je već prekasno

Jack Dorsey, US CEO and co-creator of the online social networking service and microblogging serviceTwitter, is pictured during a visit on March 14, 2012 at the party's headquarters in Paris. Dorsey met the president of the MoDem centrist party and candidate for 2012 French presidential election. AFP PHOTO THOMAS SAMSON / AFP PHOTO / THOMAS SAMSON
FOTO: AFP

Prema još nepotvrđenim informacijama, Twitter u sljedeća dva tjedna planira proširiti broj znakova u tvitu, na način da se u ograničenje na 140 znakova po tvitu neće uračunavati linkovi i fotografije. Kako javlja Bloomberg, to znači da će korisnici za izražavanje u jednom tvitu imati 23 znaka više na raspolaganju.

Priče da Twitter eksperimentira s dužim tvitovima krenule su u listopadu 2015., i ponovno početkom ove godine, kada se spominjalo da će se novi limit dignuti na 10.000 znakova po tvitu. Ovo je izazvalo lavinu negativnih reakcija korisnika koji su složno optuživali platformu da, gazeći specifičnu kulturu i jezik te mreže utemeljenu na 140 znakova, želi postati novi Facebook.

Twiteraši su postali dodatno razdraženi kada se Twitter počeo poigravati s idejom novog algoritma koji bi umjesto kronološki objave prikazivao prema popularnosti i relevantnosti. Odnosno, slično kao i Facebook.

Zašto je trebalo toliko dugo za tako banalnu stvar?

Novi plan o 23 znaka više je, naravno, puno bolje od ideje od dizanja limita na 10.000 znakova, no svejedno se moramo zapitati zašto im je za tako logičnu stvar trebalo toliko vremena? Kako piše Business Insider, možda je zapravo ovaj primjer najbolja ilustracija osnovnog Twitterovog problema – prespora evolucija platforme i presporo uvođenje novih stvari.

Za promjenu u računanju broja znakova poput ove danas najavljene, Twitteru je trebalo nepodnošljivo mnogo vremena. S druge strane, ovakva sitna promjena neće donijeti nikakvan revolucionarni doprinos rješavanju glavnih problema – neće navesti ljude koji ne koriste Twitter da ga počnu koristiti, niti će se zbog ovoga vratiti ljudi koji su ga isprobali pa odustali.

Povratak Dorseyja nije donio očekivani preokret

Prošla je gotovo godinu dana otkako se u Twitter vratio suosnivač i izvršni direktor Jack Dorsey, koji istu funkciju istovremeno obavlja u startupu za mobilna plaćanja Square (što mnogi prepoznaju kao dio problema), a u Twitteru se malo toga, odnosno gotovo ništa nije promijenilo.

Povratak Dorseyja tada se najavljivao kao spasonosno rješenje – Jack Dorsey će kao osnivač imati dovoljno snažan autoritet za provođenje velikih i odvažnih, prijeko potrebnih promjena.

No promjene su izostale, a u godinu dana Dorsey nije inicirao nikakve značajne inovacije na samoj platofrmi, nije riješen problem stagnacije rasta korisničke baze, tvitova je sve manje, i nije ponuđeno nikakvo rješenje za dizanje prihoda od oglašivača.

Još jedan loš kvartal i razočarani ulagači

Nakon početnog zaleta, restrukturiranja i rješavanja viška zaposlenih te nekoliko kadrovskih pojačanja, u Twitteru je manje-više sve ostalo isto, a slabi kvartalni rezultati su po tko zna koji put razočarali ulagače. Prihodi u prvom kvartalu iznosili su 379,2 milijuna dolara, odnosno, a zabilježen je minus od 96,7 milijuna dolara, odnosno 0,14 po dionici. Broj korisika već je godinu dana zaleđen na 300.000. Operativni troškovi kompanije narasli su za dramatičnih 72 posto, a troškovi razvoja proizvoda za 63 posto.

Wall Street je počeo masovno dizati ruke od Twittera, a vrijednost dionice je sada na oko 14,28 dolara, što je tek nešto više od rekordno niskih 13,98 koliko je imala ranije ovog mjeseca, ali jako, jako, daleko od svoje najviše vrijednosti kada je iznosila 69 dolara.

Facebook postaje sve ozbiljnija prijetnja

I sada opet moramo spomenuti Facebook. Najača društvena mreža na svijeti najbolji je dokaz da se društvene platforem mogu temeljito mijenjati. Kroz niz hrabrih promjena u samom funkcioniranju i izgledu platforme, kakve se Twitter u svojih deset godina postojanja nije usudio provesti, Facebook je narastao na 1,59 milijarde korisnika i to snažno širenje uspio je dobro unovčiti. Ono što je osobito loše za usporeni Twitter, Facebook i dalje raste, konstantno izlazi iz svojih zadanih okvira i sve više ulazi u prostor newsa, u kojem je Twitter dominirao.

S funkcijom Trending Topics stavili su fokus na vijesti i prenošenje informacija i događaja u realnom vremenu, a Facebook je u kratko vrijeme postao glavni izvor prometa za medijske izdavače diljem svijeta. No tu ne misle stati, a Mark Zuckerberg je već izjavio kako želi da Instant Articles, Facebookova news servis postane dominantni izvor vijesti.

Da se Twitter ranije odvažio na nužne promjene i ušao u budućnost, vjerojatno bi se lakše nosio s izazovima, no dugotrajna stagnacija korisničke baze i sve primetnija neaktivnost korisnika upućuju na to da je za Twitter možda već prekasno.