Mubi je krenuo u osvajanje kineskog tržišta, a pritom ima zanimljivu prednost u odnosu na moćni Netflix

Iako imaju tek oko 100.000 pretplatnika, valuacija im je na 125 milijuna dolara

Servis za streaming indie filmova Mubi, ili Anti-Netlix kako su ga odmilja prozvali neki mediji, dosegao je valuaciju od 125 milijuna dolara i ozbiljno kreće u osvajanje kineskog tržišta, piše Business Insider.

Londonski startup Mubi krenuo je 2007. godine i malo po pomalo, izgradio je ozbiljnu reputaciju među filmoljupcima, ali i investitorima. Sa svega 100.000 pretplatnika, što je prilično minorno u usporedbi s Netflixovih 75 milijuna, ali i u skladu s ciljanom publikom, njihov zanimljivi biznis model mogao bi im donijeti nezanemarivu prednost nad moćnim Netflixom u realizaciji planova za širenje na kinesko tržište.

Na pitanje Business Insidera kako je Mubi uspio u svijetu Netflixa, izvršni direktor Efe Cakarel kaže da je njihova tajna djelomično u tome što u Mubiju na filmove ne percipiraju kao tek puki video ili sadržaj. “Nekada smo imali svojevrsni švedski stol filmova, slično kao i Netflix, ali za indie naslove”, objašnjava Cakarel.

Preveliki izbor većini korisnika postane teret

No prije nekoliko godina, Cakarel je shvatio da ljudi ne konzumiraju filomve na isti način kao televizijske serije. Potraga za serijom vrijednom gledanja na Netflixu može biti prilično naporna zbog nepregledne količine naslova, no jednom kada je pronađete i počnete pratiti, određeno vrijeme ste pošteđeni novog prekapanja po sadržaju. S filmovima je drugačije. Nakon odgledanog filma, slijedi novo pretraživanje, a (pre)veliki izbor, koliko god može zazvučati privlačno, lako se pretvori u noćnu moru.

Stoga je Cakarel odlučio promijeniti poslovni model. Iako imaju pravo distribucije za tisuće filmova u svakoj od 200-tinjak zemalja u kojima je usluga dostupna, Mubi je uveo sistem uređivanja ponuđenog sadržaja na način da njihov tim bira 30 filmova svaki mjesec, s time da svaki dan u ponudu ulazi jedan novi film, a jedan miče. “Ovaj princip korisnicima uvelike olakšava izbor”, kaže Cakarel.

Širenje na kinesko tržište

Novi biznis model Mubija će na ogromnom kineskom tržištu postati komparativna prednost u odnosu na Netflix, a Kina je naime, jedna od nekolicine država u kojoj Netflix još nije dostupan.

Zbog regulative prema kojoj kineske vlasti moraju odobriti strane filmove, s obzirom na njihov biznis model na temelju uređene i ograničene količine dostupnog sadržaja, Mubiju ne bi trebalo predstavljati preveliku prepreku, a ponuda u Kini ionako će uključivati 70 posto domaćih filmova. S druge strane, Netflixu je s njegovih nekoliko tisuća naslova prilagođavanje strogoj kineskoj regulativi zasad praktično neizvedivo.

Kina se u posljednjih nekoliko godina profilirala kao drugo najveće filmsko tržište na svijetu, a Mubi je za ulazak dogovorio joint venture s kineskim partnerom Huanxi Media Group. Upravo je Huanxi investirao u Mubi 100 milijuna dolara, čime je vrijednost kompanije dosegla 125 milijuna dolara.