Musk je predstavio prvi Teslin pickup i nije baš prošlo super. Pola Amerike umire od smijeha

Stigao je Cybertruck koji Tesla godinama najavljuje. Cijene kreću od 39.900 dolara, a prodaja od 2021. godine

Dizajn vanjštine je... pravokutan
FOTO: Tesla

Elon Musk jučer je, nakon godina najave, predstavio Teslin prvi pickup, Cybertruck. Pred entuzijastičnom publikom, Musk je istaknuo kako svi pickupovi, odnosno kamioneti, na današnjem tržištu izgledaju isto. Pravokutni su, s dugom haubom i imaju otvoren prtljažni prostor sa stražnje strane. Stoga su Musk i Teslin glavni dizajner Franz von Holzhausen htjeli napraviti nešto drugo. Sudeći po Muskovim tvitovima, nije se šalio. Inspiracija su im zaista bili SF filmovi iz osamdesetih, poput Blade Runnera.

Musk je istaknuo kako je Cybertruck iznimno robustan. Von Holzhausenu je potom dao malj i rekao mu da udari karoseriju automobila nekoliko puta, što nije ostavilo nikakvih tragova na vanjštini automobila. Musk je potom izjavio da je Cybertruck gotovo neprobojan, te da u povlačenju konopa može ozbiljno pomaknuti najprodavaniji pickup u Americi, Ford F-150, a da je u utrci ubrzanja na 402 metra brži od Porschea 911.

Nije baš sve prošlo po planu

Problemčić je nastao kada je Musk htio demonstrirati da su prozori Cybertrucka jednako robusni. Von Holzhausen je tada u ruke uzeo metalnu lopticu i svom snagom ju bacio u vozačev bočni prozor. Staklo je napuklo. Von Holzhausen je bacio još jednu lopticu. Staklo je još malo napuklo. Vidno oneraspoloženi Musk uzrujano je izjavio da će to “popraviti u postprodukciji”. Stvari dakle, nisu pošle baš za rukom.

Vanjština automobila izrađena je od valjanog nehrđajućeg čelika, poput još jedne automobilske zvijezde SF filmova iz osamdesetih, DeLoreana iz filmova serijala Povratka u budućnost. Što se tiče dizajna, on će sigurno izazivati polemike, budući da je automobil pravokutan, te posve drugačiji od bilo kojeg drugog kamioneta na tržištu.

Ljudi baš jako sprdaju Muska i njegov kamiončić

Nakon predstavljanja Cybertrucka, društvene mreže počele su se zezati s Muskom i njegovim kamiončićem, dijelom zbog neobičnog dizajna, a dijelom zbog neplanirano razbijenih bočnih prozora. Strani mediji, poput The Vergea, maloprije su objavili tekstove s naslovima u stilu: “Stigao je Muskov Cybertuck. A stigle su i fore”.

https://twitter.com/patranous/status/1197750460934963200

Dvije verzije od 2021., treća stiže 2022. godine

Cybertruck će biti dostupan u tri verzije. Prva, najslabija, imat će jedan motor i domet od oko 400 kilometara, s kapacitetom vuče od 3,4 tone i ubrzanjem do 100 km/h za 6,5 sekundi. Druga verzija će imati dva motora, s oko 500 kilometara dometa, kapacitetom vuče od 4,5 tona i ubrzanjem od 4,5 sekundi to 100 km/h. Treća, najsnažnija verzija, imat će tri motora s oko 800 kilometara dometa, 6,3 tone kapaciteta vuče i ubrzanje od ispod 2,9 sekundi.

Dakle trenutno jedini brži automobil Teslinoj ponudi je Model S P100D, s 2,7 sekundi do stotke, bar dok ne izađe novi Roadster. Cijene kreću od 39.900 dolara za najslabiji model, te 69.900 dolara za najsnažniji, a prednarudžbe su već sada otvorene. Proizvodnja prva dva modela počinje krajem 2021. godine, dok će se najsnažniji model s tri motora početi proizvoditi krajem 2022. godine.

Predstavili su i ATV

Tovarni kapacitet, dakle koliko stvari možete ubaciti u prtljažnik ili tovarni prostor Cybertrucka je 1,5 tona. Tovarni prostor je dug gotovo dva metra, a ovjes ima hod od desetak centimetara, što bi indiciralo da je Cybertruck sasvim solidno terensko vozilo. Unutrašnjost je na ovom prototipnom modelu veoma prazna, čak praznija od Modela 3, no njome dominira 17-inčni ekran.

Interijer je za sada spartanski, a broji šest sjedećih mjesta Tesla

Na kraju prezentacije, Musk je pripremio maleno iznenađenje. Na pozornici se pojavio ATV, odnosno quad, koji je izradila Tesla posebno za ovu prigodu. Ideja je bila pokazati kako se ovjes može spustiti, a tovarna rampa posve dodiruje pod, stoga se quad može jednostavno uparkirati u tovarni prostor. Quad se navodno može puniti u tovarnom prostoru Cybertrucka, a proizvodnja bi trebala početi do 2021. godine, a drugi detalji za sada nisu poznati.

— Jessie David (@Philosofreddy) November 22, 2019