Musk je, tvrdi, predstavio najbrži auto na svijetu. Rimac mu je čestitao unatoč tome što ignorira Neveru

Po svim specifikacijama, ali i onome što smo vidjeli, Nevera je jednostavno brži auto

FOTO: Screenshot/YouTube (Tesla)

Nekoliko dana nakon otkazivanja Plaid+ verzije Modela S, Tesla je predstavila “običnu” verziju Plaida, za koju Elon Musk tvrdi kako je dovoljno brza. Na prezentaciji, Musk je izjavio kako su upravo oni napravili najbrži serijski električni automobil na svijetu, s 1020 konjskih snaga, ubrzanjem do 60 milja (96 kilometara na sat) za manje od dvije sekunde, te maksimalnom brzinom od oko 320 kilometara na sat. Četvrt milje, odnosno 402 metra, Plaid verzija Modela S prema MUskovim riječima prevaljuje za 8,94 sekunde.

Međutim, Musk i Tesla su naprosto izignorirali postojanje Rimčeve Nevere, što je za oko zapelo i Mati Rimcu, koji se oglasio na Facebooku, čestitavši Musku. “Unatoč tome što nas Elon ignorira (tvrdi da je Plaid automobil s najbržim ubrzanjem), još uvijek smo puno brži, imamo gotovo dvostruko više snage, veću bateriju i brže punjenje. Svejedno, nevjerojatne performanse za relativno prihvatljiv obiteljski automobil. Postavlja nove standarde za OEM-ove. Bravo Tesla, bravo Elon!”, napisao je Rimac na svom Facebooku.

Despite Elon ignoring us (claiming that the Plaid is the fastest accelerating car ever, fist with carbon sleeves…) -…

Posted by Mate Rimac on Thursday, June 10, 2021

Nevera je (neslužbeno) oborila svjetski rekord na četvrt milje

Podsjećamo, Rimčeva Nevera je po specifikacijama, ali i po performansama, znatno snažniji automobil od Modela S Plaid. Nevera je sprint na 402 metra izvršila za 8,94 sekundi. No, kada je za volan sjeo Mark Watson s YouTube kanala carwow, četvrt milje je prevalio za 8,62 sekunde, čime je neslužbeno oboren i svjetski rekord.

Rimčeva Nevera postiže i veću krajnju brzinu od 412 kilometara na sat, što je i logično, budući da ima gotovo dvostruko više konjskih snaga, njih 1914. Iz Tesle su naveli kako Model S Plaid ima u teoriji maksimalni domet veći od 390 milja (630 kilometara), dok Nevera ima domet od 340 milja, odnosno 550 kilometara. Ipak treba istaknuti kako je Model S Plaid sedan, koji može smjestiti sedmero putnika.

Novi interijer i toplinski sustav

Uz performanse, Musk je rekao kako su poradili i na termalnim performansama, dodavši nove pumpe za toplinu. Kaže kako je novi Model S 30 posto učinkovitiji po hladnom vremenu, a treba mu 50 posto manje energije za zagrijavanje kabine. Pomalo bizarno, Model S Plaid nema klasično biranje brzina, već automobil sam procjenjuje kuda vozač želi ići. Volan je također zamijenjen, pa stoga više nema tradicionalni kružni oblik, već odrezani, koji ustvari sliči na volan automobila KITT iz kultne serije 80-ih, Knight Ridera.

Tesla

Musk je tijekom prezentacije konstantno isticao kako su električni automobili bolji od konvencionalnih na fosilna goriva, a usporedio je Model S Plaid i s nekim drugim modelima. “Plaid je brži od bilo kojeg Porschea i sigurniji od bilo kojeg Volva”, rekao je Musk, ponovno ignorirajući Neveru.

Unutrašnjost je unaprijeđena, pa umjesto uspravnog ekrana kao do sada, Model S Plaid ima položeni ekran od 17 inča nalik onom iz Modela 3. Musk kaže i kako su unaprijedili performanse internog računala spojenog na taj ekran. Snaga mu je otprilike ekvivalentna PlayStationu 5, zbog čega može bez problema pokrenuti igru Cyberpunk.