Na pomolu je još jedno megaspajanje u autoindustriji? PSA i Fiat pregovaraju

Nakon što su propali pregovori s Renaultom, Fiat bi se mogao spojiti s Peugeotom

FOTO: AFP

Grupacija PSA, koja u vlasništvu ima između ostalog Peugeot i Opel, u pregovorima je za spajanje s grupacijom Fiat Chrysler (FCA), čime bi se stvorila jedna od najvećih automobilskih grupacija na svijetu, s vrijednosti oko 50 milijardi dolara. PSA grupa je potvrdila da su u pregovorima, a vijest dolazi samo nekoliko mjeseci nakon neuspjelih pokušaja spajanja Fiata s Peugeotovim francuskim rivalom Renaultom.

FCA već dulje vrijeme pokušava napraviti veće spajanje s drugim proizvođačem automobila kako bi se smanjili troškovi proizvodnje i prodaje novih automobila. Tendencija spajanja takvih kompanija i nije previše iznenađujuća, budući da se automobilska industrija nalazi na prekretnici u kojoj bi trebala smanjiti i kompletno odustati od fosilnih goriva, te se prebaciti na električna vozila.

PSA je otvoren za spajanje

Nakon objave vijesti u Wall Street Journalu, dionice Fiat Chryslera skočile su za 10 posto, dok su dionice grupacije PSA skočile za pet posto. Istovremeno, dionice Renaulta su pale. Međutim, spajanje FCA i PSA možda neće proći sasvim glatko. Razgovori između Renaulta i Fiata propali su u lipnju, ponajviše zbog intervencije francuske vlade koja je Renaultov najveći dioničar.

Peugeotov šef Carlos Tavares u prošlosti je pričao o mogućnosti spajanja PSA s nekim drugim proizvođačem, ali samo ako to bude smislena odluka za njihove dioničare. U travnju, Tavares je govorio o mogućnosti kupnje britanskog proizvođača Jaguar Land Rovera, no JLR-ov indijski vlasnik, kompanija Tata, izjavila je da JLR nije na prodaju.

Gomila brendova pod jednim krovom

Kada bi spajanje prošlo, pod “jednim krovom” bi se nalazili brendovi Alfa Romeo, Citroen, Jeep, Opel, Peugeot, Vauxhall, Fiat, Lancia i Iveco. Također, John Elkann, predsjednik FCA i predsjednik talijanske industrijske dinastije Agnelli (koja upravlja FCA), ostao bi na svojoj poziciji. Međutim, vodstvo cijele nove grupacije preuzeo bi Carlos Tavares.

Tavares je, inače, nadgledao i provodio spajanje PSA s Opelom, nakon što su ga otkupili od General Motorsa. Tavares bi vjerojatno provodio konsolidaciju troškova između kompanija, što je česta nakana europskih proizvođača automobila. “Oni češće smanjuju troškove, umjesto povećanja prodaje, kako bi povećali profit”, istaknuo je Brian Studioso, analitičar Creditsightsa.