Na famoznom Tokyo Motor Showu predstavljeni su neki skroz ludi auti. Sve sam proučio i izvukao najbolje

Japanski autosajam poznat je po futurističkim konceptima, no ima i par realnih

FOTO: Screenshot/Youtube

Automobilski sajam u Tokiju jedan je od najsvestranijih u industriji. Poseban je po tome što spaja najbolje iz svijeta japanske automobilske industrije te posebnosti iz japanske kulture općenito. Ovogodišnji sajam je 45. po redu, a sasvim logično najzastupljeniji su japanski proizvođači, uz pokojeg europskog i američkog. Honda, Toyota i Nissan su dominirali, ne samo svojim automobilima, već i sa svojim motorima. Na sajmu je bilo i manje poznatih proizvođača, koji rjeđe šalju svoje modele van Japana.

Na sajmu je ukupno predstavljeno više od 70 novih modela, a svoje proizvode izlaže više od 153 kompanija koje su povezane s automobilskom industrijom. Kompanije na sajmu dolaze iz 10 zemalja, dok su sajam kompletno odlučili preskočiti General Motors, Ford, Fiat-Chrysler te Jaguar Land Rover. Oni su svoj fokus okrenuli na Kinu i njihove sajmove, jer je Kina najveće tržište automobila na svijetu. U zadnjih par dana obavljena su sva predstavljanja za novinare, a sajam je sada otvoren za javnost. Dakle, sve što se trebalo predstaviti je predstavljeno, stoga smo napravili popis koncepata, vizija budućnosti prometa i budućih serijskih modela koji su nas najviše oduševili.

Honda Sports EV koncept

Honda nas je odlučila počastiti novim električnim sportskim konceptnim autom retro dizajna. Koncept Sports EV baziran je na novoj Hondinoj platformi za električna vozila. Iako nije sigurno da će se ovaj model pojaviti na tržištu, vozila na njegovoj platformi bi trebala biti dostupna tokom 2019. godine. Honda je, kao i većina drugih proizvođača, odlučila integrirati neki oblik umjetne inteligencije u svoja vozila.

Hondin sustav umjetne inteligencije prati reakcije vozača te, pomalo zabrinjavajuće, njegove emocije. Temeljem toga, automobil će sam donositi neke odluke o vožnji. Međutim, u prvom planu je definitivno dizajn, koji podsjeća na automobile iz 1970-ih godina. Među njima su definitivno i Hondini modeli S600 i S800, spojeni s primjesama nekih europskih modela poput Triumpha.

Mitsubishi koncept e-Evolution

https://www.youtube.com/watch?v=1aavcwfuA2M

Mitsubishi svoj e-Evolution opisuje kao posve električni SUV snažnih performansi koji će pokrenuti novu eru u proizvođačevoj povijesti. Od sada će koristiti novi moto, “Drive your Ambition”, odnosno, “pokrenite svoje ambicije”. Proizvođač je u zadnjih par godina upao u probleme koji su rezultirali gašenjem njihovih pogona u Americi i Europi. Imali su problema s emisijama štetnih plinova pa su ih, uz VW, povezivali u skandal dieselgate. Nissan je djelomično preuzeo Mitsubishi te si je zadao misiju revitalizirati brend.

E-Evolution je prvi predstavnik od 12 najavljenih novih električnih vozila koje planiraju predstaviti u sljedećih 5 godina. Električni SUV ima pogon na sva četiri kotača, no možda još bitnije, ima i samovozeće sustave. Mnoštvo senzora u suradnji s umjetnom inteligencijom pospješuje vozačeve sposobnosti. SUV će predviđati odluke vozača te anticipirati njegove akcije, kao i unijeti neke korekcije njegovih odluka.

Koncept Yamaha Motoroid

Novi Yamahin koncept Motoroid ne nosi samo radikalan dizajn, već je opremljen umjetnom inteligencijom. Radi se o električnom motoru koji može komunicirati i interaktirati s vozačem. Motor prepoznaje svojeg vozača te razumije njegove komande. Iako nije sasvim jasno kako funcionira, Motoroid će svojeg vozača moći autonomno odvesti do odredišta koristeći neke sustave balansiranja.

No, zar nije poanta motora da ga vozač sam vozi? Ne proizlazi li iz toga užitak vožnje motora? Čini se da Yamaha misli da i motorima treba autopilot. Motoroid je izrađen od ugljičnih vlakana, s električnim motorima postavljenim u kotače kako bi imao što bolje performanse. Očekuje se da je zbog tih osobina Motoroid pravi užitak za vožnju.

Koncept Nissan IMx

IMx je Nissanov najnoviji električni (i samovozeći) koncept, koji ima jednu iznimno neobičnu funkciju. Problem s mnogim električnim vozilima u prometu je što ih pješaci jednostavno ne čuju, jer su gotovo nečujna spram klasičnih automobila. Nissan tome doskače glazbom koju naziva Canto, talijanskom riječi za pjevanje. IMx će, kada prepozna pješake ispred sebe, ispuštati nježne zvukove kako bi ih upozorio da im je blizu.

Maleni SUV (CUV) je nešto radikalnijeg i agresivnijeg dizajna nego njegovi serijski električni auti poput Leafa. Interijer je nešto luksuzniji, s četiri individualna sjedala s panelima izrađenima od materijala nalik drvu. Oko vozača se nalazi panoramska instrument ploča koja seže cijelom širinom prednjeg dijela. Sustavima unutar automobila se može i upravljati samo pogledom, jer ima senzore za prepoznavanje očiju vozača. Domet mu iznosi otprilike 600 kilometara.

Koncept Suzuki e-Survivor

https://twitter.com/bhatius/status/923119811185352704

Ako nije bilo jasno iz naziva, e-Survivor je Suzukijev koncept otpornog električnog terenca. Kompaktne je veličine, slične serijskom Suzuky Jimnyju, s električnim motorima smještenim u sva četiri kotača. Suzuki tvrdi da je cijela karoserija vrlo lagana te da je centar težišta relativno nizak, s obzirom na to da se motori nalaze u kotačima. Ovjes mu je postavljen visoko od zemlje, što uz nisko težište sugerira da je sposoban se nositi s nepristupačnim terenima.

Ima samo dva sjedala te mu je moguće ukloniti krov, stoga nas ovaj novi koncept podsjeća na ružno pače 90-ih, Suzuki X-90. Naravno, e-Survivor ima dozu umjetne inteligencije. Na ekranu koji se nalazi u sredini volana, te drugom koji se nalazi na dnu vjetrobranskog stakla, vozač može vidjeti objekte u proširenoj stvarnosti. Pojednostavljeno rečeno, radi se samo o futurističkom prikazu infotainment sustava automobila, s prepoznavanjem objekata na prometnicama.

Koncept Yamaha Cross Hub

Iako je Yamaha uglavnom poznata po svojim motorima i instrumentima, na sajmu su predstavili razigrani SUV Cross Hub. Veličine je prosječnog kompaktnog automobila, no moguće je prevoziti dva motora u tovarnom prostoru. Najradikalnije je, međutim, kako su postavljena sjedala. Četiri sjedala su postavljena u oblik dijamanta, dakle vozač sjedi naprijed u sredini, iza njega su dva dodatna sjedala, a u trećem redu se nalazi samo jedno središnje postavljeno sjedalo.

Upravo zbog središnje smještenog stražnjeg sjedala stvaraju se udubine u karoseriji u koje se mogu umetnuti prednji kotači motora. Yamaha nije podijelila više detalja oko ovog vozila, a pretpostavlja se da se radi samo o dizajnerskoj studiji. Malo je vjerojatno da će se ikada pronaći u serijskoj proizvodnji, što ne umanjuje njegovu atraktivnost.

Koncepti Mazda KAI i Vision

Koncept Mazda KAI mogla bi biti najava nadolazeće Mazde 3. Hatchback nosi novu generaciju štedljivih benzinskih motora SKYACTIV-X, s unaprijeđenom proizvodnjom karoserije. Zbog toga KAI će vjerojatno biti lakša od konkurencije, ali i sadašnje Mazde 3. KAI nema samo bolje performanse, već je tiši i udobniji od trenutnih Mazdinih modela.

Koncept Vision Coupe je pak najava budući Mazdinih dizajnerskih smjernica, ali možda i buduće Mazde 6. Buduće Mazde bi, sudeći po ovom konceptu, trebale biti elegantnije, dinamičnije te se pomalo približiti premium segmentu tržišta. Vanjština je dizajnirana novom filozofijom “jednog poteza”, koji konceptu daje izgled brzine, čak i kada se vozilo ne kreće. Više od ovoga Mazda nije htjela podijeliti, stoga su tehničke specifikacije i potencijalni datum predstavljanja na tržištu nepoznati.

Toyota Concept-i Ride

Toyota je predstavila novog člana svoje obtelji Concept-i, model Ride. Zamišljen je kao rješenje za gradski promet, a opremljen je funkcijama i sustavima koje ga čine pristupačnim za osobe u invalidskim kolicima. Kompaktnih je veličina, stoga je idealan za gusto naseljene gradove s uskim parkirnim mjestima. Zbog toga vozači s kolicima ne moraju parkirati na šira mjesta rezervirana za njih, već iz Ridea mogu izaći i iz užih parkirnih mjesta.

Iz vozila izlazi pomična platforma na koju osobe u kolicima samo priključe svoja kolica. Potom se platforma pomiče u vozilo te postavlja vozača ispred volana. Vrata su automatizirana i podižu se prema gore, stoga je ulazak još lakši. Toyota tvrdi da se zbog velikog vjetrobranskog stakla, koje seže cijelom širinom vozila, vozači osjećaju sigurnije, te više u kontroli vozila. Naravno, radi se o električnom autu, s dometom između 100 i 150 kilometara.

Koncept Isuzu FD-SI

Isuzuov koncept FD-SI zamišljen je kao dostavno vozilo budućnosti, koje inspiraciju vuče iz prirode. Iako nisu podijelili previše detalja, radi se o laganom kamionu čiji eksterijer ima dvije boje. Kotači su mu zbog bolje aerodinamike polupokriveni, dok je putnička kabina uspravna, za maksimalnu iskoristivost utovarnog prostora.

Bočni paneli u obliku košnica za pčele nisu samo dizajnerska egzibicija, već svaki segment služi kao manji pretinac. Zbog svoje konstrukcije bočne stranice su relativno lagane, no nude iznimnu čvrstoću. Jedino sjedalo u vozilu je namijenjeno je vozaču, oko kojeg se nalazi ekran, s dodatnim ekranom koji se prikazuje na vjetrobranskom staklu (head-up display). Zanimljivo je da zbog svojeg dizajna nema klasičan retrovizor, već se prikaz sa stražnje kamere prikazuje na ekranu na sredini volana.

Mitsubishi e-Fuso

Tesla bi uskoro trebao predstaviti svoj električni kamion, no Daimler, koncern koji je vlasnik proizvođača kamiona Mitsubishi-Fuso, odlučio je predstaviti svoj električni kamion. Uz realni koncept kamiona, najavili su i kompletnu elektrifikaciju svoje ponude autobusa i kamiona u sljedećih par godina. Kamion bi trebao stići na japansko, europsko i američko tržište, a idealan je za kraće međugradske relacije.

E-Fuso ima realni domet od oko 350 kilometara, a time se svrstava u vrh buduće Daimlerove ponude električnih komercijalnih vozila. Kapacitet baterija mu je masivnih 300 kWh, s maksimalnom težinom od 23 tone. Zbog maksimalne nosivosti od 11 tona, možemo zaključiti da E-Fuso nije previše lagan, oko 16 tona. Veća težina sigurno dolazi zbog ogromnog kapaciteta baterija.

Honda RoboCas

Honda je uz retro sportski elektromobil predstavila i nešto malo bizarnije, samovozeći prijenosni hladnjak, RoboCas. Honda svoj simpatični hladnjak naziva robotskim asistentom budućnosti, a možda bitnije od svega, opremljen je LED osvjetljenjem nalik japanskim anime likovima. Međutim, RoboCas je modularan, stoga ne mora biti samo hladnjak, već može prevoziti razne druge stvari.

Iako se na prvu čini pomalo čudnim konceptom, RoboCasov potencijal je ogroman. Honda ga je zamislila i kao pokretni kafić, jer mu se gornji pokrov može povisiti iznad glava ljudi. Moguće je čak da će Honda u njega ugraditi baterije i invertere koji mogu proizvoditi veći napon, stoga bi se ovaj robot mogao koristiti i u kriznim situacijama, gdje benzinski generator nije prikladan.

 

Toyota Fine-Comfort Ride koncept

https://www.youtube.com/watch?v=tCz8a5kgEVo

Toyota, za razliku od Elona Muska, misli da automobili na vodik ipak nisu mrtvi, što su potvrdili svojim konceptnim automobilom Fine-Comfort Ride. Domet mu je respektabilnih 1000 kilometara, a spremnik vodika se može napuniti za samo 3 minute. Toyota ovaj automobil opisuje kao “premium sedan budućnosti”, no svojim izgledom uvelike podsjeća na futuristički monovolumen.

Uz pogon na vodik, u središtu koncepta je i konfiguracija interijera, čija su sjedala iznimno fleksibilna. Moguće ih je okretati, pomicati svuda po vozilu te kompletno izravnati kako bi se stvorio ležaj. Koncept ima i ekrane smještene u bočne prozore, putem kojih se može vršiti interakcija s digitalnim asistentom ugrađenim u auto. Ne postoji ni bočni nosač između vrata, stoga se otvaranjem vrata može vidjeti cijeli interijer vozila.