Vipnet se fokusira na fiksni broadband, 4G mobilnu mrežu i vlastitu kablovsku infrastrukturu

Prihodi pali za 2,7 posto zbog loše prodaje mobitela i manjih prihoda interkonekcije

FOTO: PIXSELL

Vipnet je predstavio financijske rezultate za prvih devet mjeseci ove godine. Ukupni prihodi Vipneta smanjeni su za 2,7 posto i iznose 274,7 milijuna eura, a pad prihoda objašnjava se slabijom prodajom mobilnih uređaja i smanjenim prihodima od interkonekcije.

Rast EBITDA-e u trećem kvartalu

Dobit prije kamata, oporezivanja, amortizacije i deprecijacije (EBITDA) je u navedenom razdoblju smanjena za 9,2 posto i iznosi 67,2 milijuna eura, prvenstveno zbog tri puta većih naknada za uporabu radijske frekvencije uvedenih 2014. godine.

Gledajući izdvojeno treći kvartal, EBITDA je u odnosu na isto razdoblje prošle godine porasla za 0,1 posto, a uprava rast tumači boljim tržišnim nastupom i pozitivnim učincima transformacije kompanije.

Manje korisnika u mobilnoj, raste broj korisnika fiksne i TV usluge

Ukupan broj korisnika mobilne mreže u prvih devet mjeseci manji za 1 posto te iznosi 1,8 milijuna eura, mobilni prihodi bez interkonekcije u prvih su devet mjeseci porasli za 2,1 posto. Broj pretplatnika povećan je za 2,9 posto, dok je prosječan prihod po korisniku (ARPU) povećan za 3,1 posto i iznosi 11,8 eura.

Broj korisnika fiksne komunikacijske i TV usluge u prvih devet mjeseci porastao je na 273,5 tisuća, što je 28,8 posto više u odnosu na isto razdoblje lani. Istovremeno, u prvih devet mjeseci prosječni prihod po liniji (ARPL) povećan je za 2,5 posto i iznosi 21,9 eura. Broj fiksnih broadband linija u odnosu na isto razdoblje lani porastao je na 48,2 posto, dok je broj fiksnih glasovnih linija porastao za 35,5 posto.

S kombinacijom kabelske televizije, IPTV-a i satelitske televizije, Vipnet je ostvario porast broja TV korisnika za 14,6 posto. Sveukupno, u prvih devet mjeseci Vipnet bilježi porast prihoda u fiksnom segmentu za 17,9 posto.

Investicije u mobilnu i fiksnu infrastrukturu

U prvih devet mjeseci 2015. godine Vipnet je investirao 34,7 milijuna eura, uglavnom u širenje mreža nove generacije u mobilnom i fiksnom segmentu.

Sredstva su usmjerena na proširenje dostupnosti infrastrukture i povećanje kapaciteta u tri osnovna segmenta. Jedan je mobilni segment, stoga se ulaže u povećanje kapaciteta 3G-a koji koristi većina korisnika. Ulaže se u razvoj LTE mreže na koju prelazi sve veći broj korisnika i koja će se dalje razvijati sukladno zahtijevima i potrebama tržišta. Drugi segment je fiksna infrastruktura odnosno širenje mreže nove generacije u područjima gdje god je to moguće, a kabelska infrastruktura je osnovni način širenja, objasnio je Adrian Ježina, član uprave Vipneta.

Osim toga, investira se u razvoj vlastite nacionalne infrastrukture, i do kraja ove godine planiraju imati oko gotovo 2500 km vlastite optike, sagrađene samostalno ili u suradnji s partnerima preko kojeg će dizati kapacitete udaljenih područja Hrvatske.

Naglasak na fiksnom segmentu

“Vipnet pokazuje pozitivne operativne rezultate temeljene na rastu prihoda od usluga i u mobilnom i u fiksnom segmentu. Poseban je naglasak na fiksnom segmentu čiji je rast dodatno pojačan akvizicijom Amisa. Cijelo telekomunikacijsko tržište u Hrvatskoj i dalje pada, ali vidimo ohrabrujući oporavak u mobilnom segmentu te kontinuirani rast u fiksnom broadbandu i ICT-u. Stroga kontrola troškova i aktivnosti vezane uz restrukturiranje u okviru transformacijskog programa, zajedno s boljim tržišnim nastupom uspješno kompenziraju negativne učinke regulatornih opterećenja i povećanih naknada za uporabu radiofrekvencijskog spektra”, izjavio je Jiří Dvorjančanský, predsjednik Uprave Vipneta.