Nakon hotela slijedi veliki val ulaganja u aerodrome (4,8 milijardi kuna u Splitu, Zagrebu i Dubrovniku)

Investicije su riješene kreditima, koncesijama, EU fondovima, a Split ulaže iz dobiti

Splitska, zagrebačka i dubrovačka zračna luka proširuju se investicijama od ukupno 4,8 milijardi kuna. Svaka se financira drugim modelom, piše Poslovni.hr. Zagrebačka se razvija putem koncesije i pomoću kredita, dubrovačka iz EU fondova a splitska iz vlastitog kapitala.

Vrijednost ulaganja u zračnu luku Pleso u Zagrebu procjenjuje se na oko 2,47 milijardi kuna, a u koncesiji je više kompanija na čelu s francuskim Bouyguesom i Aeroports de Paris. Gradnju novog terminala koja bi trebala biti završena iduće godine kreditiraju Deutsche banka Luksemburg, Europska investicijska banka, International finance Corporation, Unicredit bank Austrija i Zagrebačka banka.

Split se financira sam iz rekordne dobiti

Dubrovačka zračna luka u Čilipima širi se investicijom od 1,84 milijarde kuna, trenutno su u drugoj fazi, a pokrit će je sa 145 milijuna eura iz fondova EU i 32,5 milijuna eura iz takozvanog poticanja ulaganja – Europskog fonda za strateške investicije (EFSI). Splitski aerodrom može financirati svojim novcem jer su lani imali rekordnu dobit od 64,3 milijuna kuna.