Nakon izlaska na burzu Snap ima gubitak od 2,2 milijarde dolara, broj korisnika ne raste kao što su očekivali

Zaposlenicima je isplaćeno 2 milijarde dolara u dionicama

NEW YORK, NY - MARCH 2: (L to ) Snapchat co-founders Bobby Murphy, chief technology officer of Snap Inc., and Evan Spiegel, chief executive officer of Snap Inc., head to ring the opening bell after signing a guest book on the floor of the New York Stock Exchange (NYSE), March 2, 2017 in New York City. Snap Inc. priced its initial public offering at $17 a share on Wednesday and Snap shares will start trading on the New York Stock Exchange (NYSE) on Thursday.   Drew Angerer/Getty Images/AFP
FOTO: AFP

Snap, kompanija u čijem je vlasništvu popularni servis Snapchat, ovaj tjedan je objavila svoj prvi tromjesečni izvještaj poslovanja otkako su dionice kompanije postale dostupne na burzi, i rezultati ukazuju na neto gubitak u iznosu od 2,2 milijarde američkih dolara. Velik dio gubitka, čak 2 milijarde, odnosi se na kompenzacijske troškove vezane uz izlazak na burzu. Naime, zaposlenicima je plaćeno 2 milijarde dolara u dionicama, od čega je značajan dio otišao izvršnom direktoru kompanije Evanu Spiegelu. Stvarni je gubitak tako 188 milijuna dolara.

Dobit od prodaje u prvom tromjesečju ove godine iznosi 149,6 milijuna dolara, što je daleko ispod procjena koje su ranije dali stručnjaci Wall Streeta. Također, broj korisnika se povećava sporije od očekivanog; Snapchat je u prvom tromjesečju 2017. imao 166 milijuna aktivnih dnevnih korisnika, što je povećanje od svega 8 milijuna u usporedbi sa prethodnim tromjesečjem. Tijekom trgovanja dionicama u srijedu, vrijednost Snapovih dionica pala je za 25 posto.

Glavni konkurent je Facebook sa svojim aplikacijama

26-godišnji Evan Spiegel, za vrijeme konferencijskog razgovora s dioničarima ranije ovog tjedna nije bio zabrinut, smatra kako trebaju gledati na porast broja korisnika “kroz kreativnu perspektivu” te vjeruje u daljnji rast njihovog broja. S druge strane, analitičari su i ranije bili zabrinuti za budućnost Snapa na burzi, jer kompanija gomila gubitke, daje preuveličane procjene vrijednosti dionica, a dioničari nemaju pravo glasa u brojnim odlukama.

Najveći problem jest nedovoljno brz porast broja korisnika Snapchata, i jedan od glavnih krivaca je konkurentni Facebook, koji redovito uzima svojstva Snapchata i implementira ih u vlastite aplikacije, i u zadnjih nekoliko mjeseci dodao je opciju ‘video priča’, gotovo identičnu Snapchatu, u Instagram, WhatsApp i Facebook Messanger. Mark Zuckerberg, izvršni direktor Facebooka, krajem prošlog mjeseca izvijestio je da Instagram Stories – servis koji je zapravo klon Snapchata – ima 200 milijuna dnevnih korisnika, što je više od ukupnog broja korisnika Snapchata.

Najveći problem je previše spor rast broja korisnika

Zuckerberg je napomenuo kako Facebook i njihove sestrinske aplikacije možda nisu inovatori u servisima baziranim na kamerama, ali imaju bolju tehnologiju i snažnije će se razvijati. Snapchat, kako bi se borio protiv konkurencije, od nedavno je uveo opciju trajnog čuvanja video poruka umjesto da se brišu nakon deset sekundi, što je bila inicijalna praksa. Također, najavili su skoro uvođenje opcije koja će korisnicima omogućiti da besplatno reklamiraju svoje usluge putem poruka.

Slično Snapu, puno se očekivalo od dionica Facebooka i Twittera, ali njihova vrijednost opala je nedugo nakon njihovih tromjesečnih izvještaja poslovanja. Facebook je bio pogođen sumnjama invetitora u sposobnost kompanije da ima zaradu od mobilnih uređaja, dok Twitter pati od previše sporog porasta broja korisnika. Facebook se postepeno oporavlja na njujorškoj burzi, ali vrijednost dionica Twittera i dalje ne raste.