Nakon masakra LinkedIna na burzi analitičari koji tvrde da Internetski Balon 2.0 puca, došli su na svoje

LinkedIn je izgubio 28 posto vrijednosti nakon najave prihoda za 2016.

Vrijednost dionica LinkedIna, društvene mreže za poslovne ljude, pala je 28 posto nakon što je kompanija u objavi poslovnih rezultata za 4. kvartal 2015. iznevjerila očekivanja ulagača. LinkedIn je u kvartalnim rezultatima nadmašio očekivanja analitičara, ali dionicu su srušila predviđanja za 2016. Kompanija je objavila da očekuje 820 milijuna dolara prihoda u 1. kvartalu 2016. i 3,6 milijardi do kraja godine, a očekivalo se 867 milijuna dolara u 1. kvartalu i 3,9 milijardi do kraja godine.

Vrijednost dionice na godišnjoj im je razini pala 50 posto, piše Wall Street Journal. Tržišna vrijednost LinkedIna nakon pada od 8 milijardi dolara sada je 25 milijardi dolara, a nakon fijaska Yahoo-a koji je otpisao 25 posto vrijednosti Tumblra priznajući da ga je pretplatio te najavio 1600 otkaza, analitičari koji tvrde da ironično nazvani Internet Bubble 2.0 puca, došli su na svoje.

Ludovanje i realna ekonomija

Priznaju da Facebook i Alphabet s Googleom, YouTubeom i ostalim kompanijama izgledaju dobro i očekuju da će nastaviti rasti. Jedan od razloga je što, tvrde, cijena njihovih dionica nikad nije ni bila prenapuhana a Google se ponosi i najjačom bilancom u konkurenciji. Ostale internetske kompanije su druga priča. Uz Yahoo i LinkedIn tešku fazu proživljavaju Twitter, Yelp koji je izgubio 80 posto vrijednosti u odnosu na svoj vrhunac baš kao i nekad briljantni proizvođač mobilnih igara Zynga te GoPro koji je izgubio 90 posto vrijednosti.

Jednako su završili i servis za kolektivne popuste Groupon i glazbeni streaming servis Pandora. Već je nekoliko godina očigledno da se uspješnost inicijalnih javnih ponuda internetskih kompanija smanjuje, uz rijetke izuzetke, a vrijednost sada pada i dionicama koje su se nekad smatrale odličnim ulaganjem. Te dionice imaju bitno lošije performanse od realne ekonomije i analitičari kažu da ih sve podsjeća na pucanje balona 2000-2002. koje normaliziralo cijene tehnoloških dionica i uskladilo ih s realnom ekonomijom. Bila očekivanja ulagača realna ili ne, firme poput LinkedIna, Yahooa i GoProa bolno će osjetiti njihovo razočarenje.