Nakon podužeg lošijeg razdoblja, Samsung je s Galaxy S7 situaciju na tržištu preokrenuo u svoju korist

Dvoznamenkasti rast operativnog profita u drugom kvartalu

Samsung je ostvario najveći operativni profit u posljednje dvije godine, odnosno 17 posto više nego što su imali u istom razdoblju lani. Prema objavljenim preliminarnom financijskom izvješću, u drugom kvartalu imali su 8,1 trilijun wona, odnosno oko sedam milijardi dolara. U proteklom je kvartalu zabilježen prihod od 49,8 trilijuna wona, odnosno oko 43 milijarde dolara.

I dok im je prošle godine prodaja znatno pala, što zbog pritiska Appleovog iPhone 6 modela, što zbog poplave jeftine konkurencije, u posljednjem kvartalu zaslužan je tržišni uspjeh modela Galaxy S7 i osobito Galaxy S7 Edge, glavnih galvanizatora rasta u navedenom razdoblju.

Zadržavanje tržišnog udjela

Samsung je prema podacima IDC-a, zadržao poziciju najprodavanijeg proizvođača pametnih telefona s gotovo 25-postotnim tržišnim udjelom, a prodali su podjednaki broj uređaja kao i godinu ranije. Za usporedbu, Apple je prodao 10 milijuna uređaja manje, a njihov udio na tržištu iznosi 15 posto.

Prema zasad još uvijek neslužbenim podacima, u posljednjem kvartalu prodali su oko 16 milijuna uređaja Galaxy S7 telefona. Doduše, koreanski tehnološki div i dalje teško izlazi na kraj s jeftinijom konkurencijom, a to se prvenstveno odnosi na tržišta u razvoju, poput Kine. Međutim, Samsung tim proizvođačima zbog proizvodnje zaslona i čipova, pa i dalje dobro zarađuje od prodaje komponenti.

Novi igrači na tržištu izgurali Lenovo i LG

Prema podacima IDC-a, situacija na kineskom tržištu znatno se promijenila pojavom Zapadu relativno nepoznatih brendova poput OPPO i vivo, proizvođači jeftinih uređaja u cjenovnom rangu do 250 dolara, koji su u proteklih godinu dana izgurali s LG i Lenovo te bilježe nevjerojatan rast od 153,2 posto, odnosno 123,8 posto.

“Izvan Kine mnogi od ovih brendova su potpuno nepoznati, pa će sposobnost brzorastućih kineskih proizvođača za ulazak na zrela tržišta poput Sjedinjenih Država i i zapadne Europe biti ključna ako se žele natjecati s Appleom i Samsungom”, stoji u izvješću IDC-a.

Iako još nisu poznate točne prodajne brojke, analitičari kažu da je Samsung isporučio oko 16 milijuna Galaxy S7 uređaja, a verzija sa zakrivljenim ekranom se fantastično prodavala, a slabija prodaja iPhonea i LG-jevih telefona Samsungu je navodno ostavila prostora da malo smanje troškove marketinga.