Nakon što su se prošli tjedan izrugivali Appleu, Intel sada želi proizvoditi njihove procesore

Nakon poprilično agresivne kampanje, Intelov CEO krenuo je s pomirljivim tonom

FOTO: Intel/Twitter

Kada je Apple u lipnju prošle godine najavio tranziciju na vlastite procesore za laptope i računala, Intelu, njihovom dotadašnjem jedinom dobavljaču procesora, nije se pisalo baš dobro. Naime, Apple je proizvođač čiji mobilni čipovi bazirani na ARM arhitekturi redovno osjetno nadmašuju konkurenciju koja se pronalazi u drugim mobilnim uređajima, ne samo po višestruko boljim performansama, već i po autonomiji baterije, odnosno, energetskoj efikasnosti.

Apple je u studenom i službeno predstavio svoja prva računala pogonjena vlastitim procesorom M1 baziranim na ARM arhitekturi, MacBook Pro, MacBook Air i Mac Mini. Kao i u mobilnom svijetu, Appleovi M1 procesori osjetno su nadjačali procesore iz računalnog, odnosno Intelove procesore. Pružaju znatno bolje performanse uz uglavnom nečujan rad, no još bitnije, u slučaju laptopa, pružaju i nekoliko puta dulju autonomiju spram modela s Intel platformom.

Niz reklama koje direktno napadaju Apple

Intel se, čini se, loše nosi s tom Appleovom tranzicijom. Prošloga tjedna, objavili su niz videa u sklopu reklamne kampanje usmjerene direktno protiv Macova opremljenih s M1 procesorima. Intel je čak angažirao i glumca Justina Longa, poznatog iz legendarnih reklamnih kampanja “Get a Mac“, gdje je Long simbolizirao modernog korisnika Maca, dok je glumac i komičar John Hodgman utjelovio tipičnog uštogljenog korisnika Windowsa.

 

Long se tako u prošlotjednim reklamama pokušavao ismijavati iz Appleovih laptopa, pa se tako narugao tome da za spajanje klasičnih USB-ova novi Apple laptopi potrebuju adaptere (dongleove), te da im nedostaju neke, po njima, krucijalne funkcije poput dodirnog ekrana. Long je također rekao kako Mac platforma nije adekvatna za igranje igara, a Intel je sve svoje tvrdnje zašto je bolji od Appleovih proizvoda detaljizirao na zasebnoj internetskoj stranici.

Pomirljivi tonovi ovaj tjedan

No, sada se čini kako je Intel prema Appleu krenuo s pomirljivim tonom. Intelov direktor Pat Gelsinger iznio je Intelove planove za budućnost, koji u sklopu strategije imena IDM 2.0 uključuju i zasebni biznis “Intel Foundry Services”, te dvije nove tvornice čipova u Arizoni. U budućnosti, Intel želi postati jedan od većih proizvođača čipova za druge kompanije u SAD-u i Europi.

U pojašnjavanju Intelovih novih planova, Gelsinger je rekao kako žele pridobiti i Apple kao klijenta, što bi značilo da će Intel proizvoditi procesore Apple Silicon, kojima su se prošli tjedan rugali. Apple se trenutno oslanja na Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC) kao proizvođača svih svojih procesora iz A-serije, koja se nalazi u iPhoneovima, iPadovima, Macovima i njihovim drugim uređajima.

TSMC je Appleov jedini dobavljač čipova, stoga bi bilo i logično da Apple potraži još nekog dobavljača kako bi diverzificirao svoj lanac opskrbe. Stoga, ako Intel želi pridobiti Apple kao klijenta, reklamna kampanja od prošlog tjedna ne čini se baš mudrim potezom.

Stiže i 7nm procesor, ali 2023. godine

Intel će u tvornice u Arizoni uložiti 20 milijardi dolara, čime se kompanija nada učvrstiti svoju poziciju na tržištu čipova i procesora. Direktor Gelsinger je također rekao kako će kompanija, konačno, nakon nekoliko odgađanja predstaviti finalizirani dizajn svojih procesora Meteor Lake, baziranih na 7nm arhitekturi. Gelsinger je bio poprilično iskren, pa je priznao kako se Intel namučio s izradom 7nm arhitekture za procesore, dok konkurencija, poglavito Apple, takve procesore već godinama ugrađuje u svoje uređaje. Intelov procesor baziran na 7nm arhitekturi u prodaju vjerojatno neće prije 2023. godine.

Gelsinger je potom rekao da kompanija i dalje surađuje sa svojim partnerima, poglavito Amazonom, Ciscom, IBM-om i Microsoftom. Trenutno baš i nije jasno hoće liIntel moći zadovoljiti potrebe svojih (budućih) partnera, budući da ima ponekih problema i sa svojom proizvodnjom, odnosno, sa zadovoljavanjem rokova isporuke koje si sam postavlja.

No, Gelsinger je rekao da će proizvodnja za klijente, poput eventualno Applea, biti posve neovisni biznis za kompaniju. Na kraju, Gelsinger je optimistično rekao: “Intel se vratio. Stari Intel je sada novi Intel, a mi smo okrenuti budućnosti”.