Ovo su važne stvari o smrti vozača koju je uzrokovao autopilot Tesle; recimo, to uopće nije autopilot

Vozila Tesle nisu samovozeći auti, pa je naziv autopilot dosta promašen

An electrically powered Tesla model S 85D charges on a charging pillar in Wilkau-Hasslau, Germany, 27 June 2016. A big display in the centre console shows the charging progress and the reach. Photo: Jan Woitas/dpa
FOTO: dpa Picture-Alliance/AFP/AFP

Američka agencija za sigurnost u prometu pokrenula je službenu istragu prve prometne nesreće sa smrtonosnim posljedicama Teslinog Modela S za koju odgovornost, zasad, snosi autopilot vozila.

Nesreća se dogodila kada je Model S, vozeći autocestom, udario u prikolicu kamiona koja je ispred njega na križanju skretala ulijevo. “Ni autopilot niti vozač zbog svjetla na cesti nisu registrirali rub prikolice, pa nije došlo do kočenja”, objašnjeno je u službenom priopćenju na blogu Tesla Motorsa, objavljenog povodom nesreće.

I dalje su sigurniji od prosjeka

Iako je u medijima odmah po objavi vijesti zavladala poprilična histerija, Tesla Motos napominje kako je riječ o prvoj nesreći s tragičnim posljedicama nakon više od 209 milijuna prijeđenih kilometara otkako su aktivirali funkciju autopilota.

Statistički gledano, ističu u priopćenju, u Sjedinjenim Američkim Državama, prometna nesreća sa smrtonosnim posljedicama događa se na svakih prijeđenih 151 milijuna kilometara, dok se na globalnoj razini nesreća s fatalnim posljedicama događa na svakih 96 milijuna kilometara. Prometne nesreće jedan su od vodećih uzroka smrti, od kojih je prema službenoj statistici za SAD u 2013. godini poginulo 34 tisuća ljudi.

Nesreća se dogodila 7. svibnja, a poginuli četrdesetogodišnji Joshua Brown iz Ohija, nekoliko mjeseci ranije je snimio i na YouTubeu objavio snimku vožnje tijekom koje je autopilot spriječio nesreću.

Vozila Tesle nisu samovozeći auti

S obzirom da je spomenuti autopilot tek poluautonomni sustav za vožnju, Tesla Motors ovdje djelomično snosi odgovornost, prvenstveno zbog loše odabranog termina autopilot koji sasvim sigurno nije najsretniji naziv za sustav koji je u beta fazi i uopće nije namijenjen autonomnoj vožnji.

Njihovi sustavi ne registriraju crvena svjetla i prometne znakove, niti će detektirati da se ispred vozila nalazi pješak ili biciklist. Autopilot se u Tesli može koristiti jedino kao sigurnosna podrška vozaču, koji bi i s uključenim funkcijom autopilota trebao biti koncentiran na promet, držati ruke na volanu i biti spreman na preuzimanje kontrole nad vozilom.