Nekad je nužno odabrati stranu

Netflixu ide famozno; imaju trećinu više pretplatnika od očekivanog, dionica im je odmah skočila za 10 posto

Čista dobit im je tri puta više nego u istom lanjskom razdoblju

Founder and CEO of Netflix Reed Hastings speaks during a keynote speech at the Mobile World Congress in Barcelona on February 27, 2017. - Phone makers will seek to seduce new buyers with artificial intelligence functions and other innovations at the world's biggest mobile fair starting today in Spain. (Photo by LLUIS GENE / AFP)
FOTO: AFP

Prihodi Netflixa dosegnuli su u trećem tromjesečju 4 milijarde dolara, 34 posto više nego godinu dana prije, pri čemu je broj novih pretplatnika skočio za 7 milijuna, znatno više nego što su analitičari očekivali. Prema u utorak objavljenom poslovnom izvješću te kompanije, koja nudi televizijski i filmski program na internetu, čista dobit dosegnula je u proteklom tromjesečju 403 milijuna dolara, tri puta više nego u istom lanjskom razdoblju.

Snažan rast prihoda i dobiti zahvaljuje se skoku broja pretplatnika u trećem tromjesečju za 7 milijuna, na ukupno 137 milijuna u svijetu, što je za trećinu više nego što su analitičari u anketi Reutersa očekivali. Pritom je u SAD-u broj novih pretplatnika porastao za 1,1 milijun, a u svijetu za 5,9 milijuna.

“U trećem kvartalu zabilježili smo snažan rast na svim tržištima, uključujući Aziju”, navelo je u izvješću poslovodstvo kompanije, koje u tekućem tromjesečju očekuje rast broja pretplatnika za 9,4 milijuna. Pritom očekuje 1,8 milijuna novih pretplatnika u SAD-u, a 7,6 milijuna u svijetu.

Rastu bez obzira na konkurenciju

Ti podaci pokazuju da Netflix snažno raste, unatoč jačanju konkurencije od strane Prime Videa, usluge internetske televizije tehnološkog diva Amazona, ali i nekih drugih kompanija koje uvode online ponudu, kao što je medijski div Walt Disney.

Kada je osnovan 1997. godine Netflix je nudio samo mogućnost primanja DVD-a po fiksnoj cijeni, potom je proširio ponudu na internet omogućujući pretplatnicima gledanje filmova i drugih emisija na zahtjev. Od 2013. godine kompanija je počela proizvoditi vlastite, originalne emisije.

Dionica skočila za deset posto

Netflix i u ovoj godini nastavlja povećavati investicije u stvaranje originalnog sadržaja, a smanjivati licencirane sadržaje. U ovoj godini kompanija planira uložiti 8 milijardi dolara u televizijske programe i filmove, a 2 milijarde u marketing kako bi privukla nove korisnike. Zahvaljujući tome, Netflix je u proteklom tromjesečju povećao količinu originalnog sadržaja za rekordnih 676 sati, što je povećanje od 135 posto u odnosu na isto lanjsko razdoblje, procjenjuju analitičari.

Na brzo širenje Netflixa u svijetu, koji svoju uslugu nudi u 190 zemalja, ukazuje podatak da je više od polovice svih pretplatnika Netflixa izvan SAD-a. Zahvaljujući boljim nego što se očekivalo poslovnim rezultatima, cijena dionice Netflixa skočila je u utorak u produženom trgovanju na Wall Streetu više od 10 posto. Od početka godine ta je dionica poskupila više od 65 posto.