Nina Išek Međugorac, nova izvršna direktorica Media Vala, o komunikacijskim izazovima tijekom koronavirusa

Cijenjena komunikacijska stručnjakinja o brzoj adaptaciji kompanija i razvojnim planovima u Media Valu

16.05.2019., Zagreb- Na konferenciji za medije u Muzeju suvremene umjetnosti najavljeno otvorenje izlozbe i dodjela HT nagrada za hrvatsku suvremenu umjetnost. O projektu i nagradi govorili su ravnateljica MSU Snjezana Pintaric, direktorica korporativnih komunikacija HT-a Nina Isek Medjugorac i kustosica i voditeljica Mestne galerije Ljubljana i Galerije KC Tobacna 1 Alenka Gregoric.
Photo: Robert Anic/PIXSELL
FOTO: PIXSELL

Usred krize, cijenjena komunikacijska stručnjakinja Nina Išek Međugorac promijenila je posao: nakon višegodišnje karijere na čelu korporativnih komunikacija Hrvatskog Telekoma, postala je izvršna direktorica i članica Uprave agencije Media Val. Za Telegram govori o komunikacijskim izazovima u vrijeme koronavirusa, brzoj adaptaciji poslovnih subjekata na trenutne probleme, dosadašnjoj karijeri i bogatom iskustvu, te planovima za dalje u Media Valu.

Kako su se snašle korporacije u krizi COVID-19 i kako kriza utječe na njihovu komunikaciju danas, ali i u budućnosti?

Reakcija korporativnog sektora bila je iznimno brza. Korporacije su imale ključnu ulogu u stvaranju sigurnog okruženja svojih zaposlenika, pružanju novčane pomoći zdravstvu i odvijanju svakodnevnog života stanovnika. Tek malen broj njih je zamrznuo svoje aktivnosti i komunikaciju te nažalost izgubio priliku biti važan dio novog početka, koji je postao naša nova svakodnevica. Ona danas od korporacija i brendova traži odgovore kako se u budućnosti zabavljati, učiti, kupovati, živjeti, a na komunikatorima je da upoznaju i razumiju svoju publiku i zasluže njihovo povjerenje jer čine njihov život sigurnim i kvalitetnim. Nema više prostora za „napuhana ili nestvarna obećanja“ ili pružanje usluga koje ne ispunjavaju stvarne potrebe naše nove svakodnevice.

Ništa neće biti kao što je bilo prije pandemije. Možete li podijeliti svoje viđenje velikih promjena koje će se dogoditi nakon pandemije u korporativnom sektoru?

Ovo je, također, velika prilika da korporativni sektor trajno zamijeni kratkoročne profitne modele i svoj rast u budućnosti temelji na održivosti cijelog društva, na lokalnoj i globalnoj razini. Svijet se promijenio, i pravo pitanje koje si svi danas trebamo postaviti je što ćemo biti i raditi u takvom svijetu. Iskusili smo kroz pandemiju da u samo mjesec dana možemo nešto što je bilo nemoguće učiniti mogućim. To iskustvo će obilježiti našu budućnost i odrediti sva naša buduća ponašanja. Praktički preko noći, kratkoročne su ciljeve u korporacijama zamijenili oni dugoročni – više usmjereni na interese zajednice. I sada je jedinstvena priliku pronaći svoje nove uloge u stvaranju održivog okruženja, istovremeno otpornog na sve buduće gospodarske, ekološke i zdravstvene krize. Rekla bih da je ispred nas izrazito uzbudljivo razdoblje u kojem se moramo ponovno izmisliti jer smo, iako ne svojom voljom, zaželjeli dobrodošlicu održivoj i inkluzivnoj formi kapitalizma.

U jeku ove pandemije i promjena koje donosi, odlučili ste promijeniti posao. Može li ova kriza biti prilika za promjenu posla i kada je po tebi pravi trenutak za promjenu posla?

Svatko od nas bira odjeću koju želi nositi kroz život – ideološku, religijsku, etičku i radnu, prema našoj biti i sukladno onome što društvo koje želimo izgraditi treba od svakoga od nas. To je ideja slobode koju sam prigrlila od prvog radnog dana i zbog koje sam danas to što je sam. Svaki odabir kroz sedamnaestogodišnju karijeru otvarao mi je mogućnost stjecanja novih iskustava i znanja. Tako je i iskustvo u Hrvatskom Telekomu neprocjenjivo. Upravljala sam timovima za internu i eksternu komunikaciju kompanije s gotovo 6000 zaposlenika. Razvijala sam i implementirala komunikacijske strategije u visoko reguliranom okruženju industrije, upravljala komunikacijom tijekom akvizicija i kriza, postavljala i upravljala korporativnim narativom u jednom od najizazovnijih transformacijskih razdoblja industrije. No, u vremenu koje je pred nama upravljanje komunikacijom vidim kao jednu najvažnijih ekspertiza, ali i prilika za razvoj kompanija te društva i njegovih građana. Tako da i na ovu krizu gledam kao priliku. S obzirom na ulogu i složenost zadataka koji su pred javnim i privatnim sektorom, pravovremenu ponudu svih važnih kompetencija u području komunikacija bit će moguće dobiti jedino kroz suradnju s agencijama. U tome vidim svoj daljnji izazov u karijeri – zajedno s partnerima Media Vala i svim zaposlenicima ponuditi kvalitetnu i cjelovitu podršku u stvaranju održivih i autentičnih kompanija i boljeg društva.

Dolazite upravu Media Vala kako bi upravljali daljnjim razvojem poslovanja i agencije i dizala kompetencije timova. Kakvo upravljanje zagovarate?

U timovima koje vodim paket vrijednosti koje slavim su integritet, znanje i energija. Svaka pojedinačno nije dovoljna za nagradu ili unaprjeđenje, da ne kažem da može biti i problematična za konačan uspjeh cijelog tima. Nova ideja vodstva i moći je da zaposlenici postaju bolji našim prisustvom, a da naš utjecaj ostaje i onda kad smo odsutni. Takav rezultat može se postići ako smo transparentni, ako pronalazimo i onaj treći put do konačnog rješenja i imamo sposobnost staviti se u tuđi položaj, biti empatični.

Što vas je privuklo u novoj organizaciji i što planirate postići?

U budućnosti stvaranje moći i utjecaja na svim razinama korporativnog upravljanja ogledat će se isključivo kroz znanja i uloge u stvaranju boljeg i sretnijeg društva svakoga od nas. To od nas komunikatora zahtjeva neprestano usvajanje novih tehnologija, vještina poslovnog upravljanja, načina upravljanja bazama podataka, razumijevanja promjena u okruženju, jačanje empatije te razvoj novih storytelling tehnika, komunikacijskih platformi i alata. Media Val je prilika da budem na prvoj liniji fronte i zajedno sa svojim timom postavljamo standarde izvrsnosti u području upravljanja komunikacija. Takva prilika se ne odbija.