Njemački Amazon dostavlja pakete u prtljažnike automobila

Kompanija se udružila s Audijem u pilot projektu dostave

FOTO: Amazon.de

Amazon se udružio s Audijem u pokušaju revolucionariziranja dostave paketa. Birana će skupina Audijevih klijenata iz Münchena, a koji istovremeno koriste i Amazon Prime, od svibnja moći testirati novu uslugu. Radi se, naime, o dostavi paketa direktno u prtljažnik automobila.

Ne zna se kad će usluga postati dostupna baš svima, ali su u Amazonu kazali kako je to tek prvi korak u stvaranju mogućnosti svim Prime korisnicima da naručuju i primaju pakete u svoje vozilo, bez obzira koje marke ono bilo. “Radimo na tome da Prime članovima ponudimo dostavu na mjesto koje je uvijek dostupno i koje im odgovara”, kaže Michael Pasch, direktor Amazone Primea za Europsku Uniju.

Nadaju se revolucinarizirati dostavu paketa

Zajedno s dostavljačkim partnerom DHL-om, ove se dvije kompanije nadaju smanjiti frustraciju oko nepraktičnosti dobivanja paketa njihove internetske narudžbe, jer se često puta dogodi da nisu doma kad paket stigne. To bi za dostavna vozila značilo smanjenje propalih pokušaja dostave pošiljki. Za osoblje koje prima narudžbe također bi se olakšao posao upisivanja adresa, te smanjio broj pogrešaka i krivo upisanih adresa.

Mnogi proizvođači automobila rade na pronalaženju načina, dodataka i usluga za tehnološki napredne klijente. Volvo je na Mobile World kongresu prošle godine prikazao sličan model isporuke. Iz Audija kazuju kako nema nikakvih opasnosti za sigurnost vlasnika automobila, obzirom da dostavljači neće imati pristup unutrašnjosti automobila, tek će moći otvoriti prtljažnik i u njega smjestiti paket.

Također su kazali da rade i na tome da u budućnosti na jednak način bude moguće primiti i pismo, ne samo paket. Iz Amazona, pak, dodaju kako rade na rješenju vraćanja paketa na jednak način.

Sigurnost podataka glavni prioritet

Prilikom naručivanja, Amazonovi klijenti navedu adresu na kojoj se vozilo nalazi, kao i vrijeme u koje žele da dostava bude obavljena. Preko aplikacije za pametne telefone DHL-ovu će dostavljaču biti dojavljena točna lokacija vozila. On potom dobiva privremeni pristup automobilu bez ključa, a kad se zatvore vrata prtljažnika, vozilo se automatski zaključava i više mu nema pristupa. Klijenti moraju dopustiti da se njihovo vozilo prati određeni vremenski period, kako bi se uvjerili da im je paket uspješno stigao.

“Sigurnost automobila i korisničkih podataka glavni je prioritet za Audi”, kazao je Ulrich Hackenberg, član Audijeva odbora za tehnički razvoj. Klijenti koji budu sudjelovali u testnom periodu trebat će vozila prilagođena za pristup treće strane prtljažniku njihova automobila. Međutim, iz Audija odbijaju kazati o koliko se točno njihovih klijenata radi, koji će sudjelovati u ovom pilot projektu.

Da bi ovaj servis bio šire dostupan, prtljažnik bi trebao biti opremljen za pristup bez ključa. Ova se opcija može naručiti prilikom kupnje novoga automobila. Sudionici pilot projekta već su odabrani, nije se bilo moguće samoinicijativno prijaviti.

Moguće opasnosti koje prijete

Međutim, prije nego što usluga postane široko dostupna, potrebno je razmotriti sve opcije, i pozitivne i negativne, koje ovakav način dostave povlači za sobom. Puno je manja kontrola naručenih namirnica, a i postavlja se pitanje o naručivanju ilegalnih supstanci, koje nitko ne može vidjeti ukoliko su zapakirane i smanjuje se broj ljudi povezanih s dostavom paketa.

U Amazonu će morati ozbiljno poraditi na sigurnosti, prije nego ovaj, nadasve praktičan, model postane široko primjenjiv i korišten. Ne zna se koliko će pilot projekt trajati. Ono što se zna jest da je zasad ograničen samo na Njemačku, točnije na područje Münchena i samo za odabrane vozače i vlasnike Audi vozila.