Njemački startup koji tvrdi da će imati leteće taksije do 2025. godine upravo je uspješno odradio važan testni let

Lilium je predstavio novi prototip letećeg taksija s pet sjedala

FOTO: Lilium

Gotovo dvije godine nakon investicije od 90 milijuna dolara, njemački startup Lilium je predstavio novi prototip letećeg taksija s pet sjedala, koji je početkom ovog mjeseca imao prvi uspješni let. Međutim, ovo nije prvi put da je neka Liliumova letjelica poletjela, ali je prvi put da je peterosjed poletio i sletio, nakon niza testiranja na tlu. Lilium je inače, već prije dvije godine, odradio prvi uspješni let svojeg dvosjeda.

Novi peterosjed je u punoj veličini i težini u kojoj bi trebao biti i serijski model, kojeg u visine uzdižu 36 zasebnih električnih motora. Letjelica može uzletjeti vertikalno poput helikoptera, pa kada postigne željenu visinu, svoje motore može postaviti u horizontalni položaj, zbog čega let može nastaviti poput aviona.

Zagreb – Rijeka za pola sata

Ideja im je s ovom letjelicom stvoriti uslugu letećih taksija, a ovim testnim letom, iako malo kasni, napravili su ogroman korak naprijed. Lilium se ne želi postaviti na tržištu kao klasičan proizvođač vozila, već se najerava nametnuti kao prijevoznička kompanija, poput Ubera, no u zraku. Cilj im je omogućiti brze i jeftine međugradske prijevoze, koji su uz to ekološki prihvatljiviji od klasičnih načina putovanja. Cijena jednog putovanja unutar Europe bi prema njihovim pretpostavkama trebala koštati oko 70 dolara. Rekli bismo, iznimno ambiciozan cilj.

Maksimalna brzina letjelice iznosi oko 300 kilometara na sat, s dometom od oko 300 kilometara. Dakle, iz Zagreba biste u Rijeku mogli stići za pola sata. Lilium također tvrdi da je njihova letjelica sposobna prevaliti mnogo veće udaljenosti od konkurenata, ponajviše zbog konstrukcije s tvrdim krilima poput aviona. Zbog takve konstrukcije im je za let potrebno samo deset posto od maksimalnih 2000 konjskih snaga koje proizvode motori. Iz Liliuma tvrde da je efikasnost njihovog peterosjeda usporediva s električnim automobilom na istoj udaljenosti.

Sljedeći cilj je dobivanje licenci

Ovaj let je bio 4. svibnja u 8.03 sati na zračnoj luci u Münchenu, a letjelicom je na daljinsko upravljanje upravljao pilot s kopna. Iz kompanije sada kažu da su spremni za rigoroznija testiranja, koja će im omogućiti dobivanje licence za komercijalne letove. Sada će nastojati zadovoljiti sve tehničke zahtjeve za sigurne letove.

Sljedeći veliki korak će im biti prebacivanje iz vertikalnog polijetanja u horizontalni let, za što još uvijek nisu zakazali datum. No, ambiciozni startup očekuje da će imati prve funkcionalne letjelice koje prevoze putnike diljem svijeta do 2025. godine. Testiranja bi, navodno, trebala početi i mnogo prije. Kompaniju inače financiraju kineska kompanija Tencent, investicijska kuća LGT, Skypeov suosnivač Niklas Zennström, te jedan od osnivača Twittera, Ev Williams.