Nova dubiozna odluka: Tomašević poslovne prostore ne prodaje na natječaju, nego ih jeftino daje zakupcima. Zašto?

Zašto Grad, u interesu svih građana Zagreba, ne pokuša kroz aukciju ili natječaj postići najbolju moguću cijenu?

Grad Zagreb odlučio je krenuti u prodaju poslovnih prostora koje ima u vlasništvu. Prije nekoliko dana objavljeno je da na prodaju ide 26 poslovnih prostora i garaža. Gradska administracija na čelu s Tomislavom Tomaševićem namjerava što veći broj poslovnih prostora dati u najam pod komercijalnim uvjetima, a kako je pojasnio za Tportal, u slučaju da postoji interes za njihovom kupnjom, u tom slučaju će ih Grad prodati, kako bi se povećali prihodi proračuna.

Iako u samoj ideji prodaje gradskih poslovnih prostora nema ništa sporno, problematičan je način na koji se ona namjerava provesti. Naime, umjesto natječaja ili dražbe, poslovni prostori bit će prodavani po cijenama koje je odredio sudski vještak, i to postojećim zakupcima.

Četvorni metar u središtu Zagreba 1450 eura. Stvarno?

U Zagrebu, kao, uostalom, i u drugim dijelovima zemlje, cijene nekretnine vrtoglavo rastu. Cijena četvornog metra stana u nekim slučajevima kreće se i do nevjerojatnih osam tisuća eura. Slično je situacija i s poslovnim prostorima na atraktivnim lokacijama, pa je krajnje neobično da se gradska vlast odlučila na prodaju svojih nekretnina po cijenama koje su očito daleko ispod tržišne, bez da kroz aukciju ili natječaj pokuša, u interesu svih građana Zagreba, postići najbolju moguću cijenu.

Već i površnim pregledom cijena poslovnih prostora koji idu u prodaju lako je uočiti da su one više nego povoljne. Tako se, na primjer, poslovni prostor u središtu Zagreba, u Palmotićevoj ulici, površine 114 četvornih metara, prodaje za 1,24 milijuna kuna, odnosno 10.870 kuna ili 1450 eura po četvornom metru.

Više nego povoljna cijena, s obzirom na aktualno stanje na tržištu nekretnina. Nije teško pretpostaviti da bi na nekakvom natječaju ili dražbi postigao i nekoliko puta veću cijenu. Zgodan primjer je i poslovni prostor u Savskoj, koji je površine 81 četvorni metar, a prodaje se za nešto više od milijun kuna, ili oko 1700 eura po četvornom metru. Vjerojatno su stanovi u toj četvrti daleko skuplji od ovog gradskog poslovnog prostora.

Poslovni prostori prodaju se postojećim zakupcima

Građani se, naravno, neće moći prijaviti za kupnju tih nekretnina, već su one predmet “neposredne” prodaje, što znači da će ih po vrlo povoljnim cijenama dobiti postojeći zakupci.

Iako nema ništa sporno u tome da zakupci koji u tim prostorima imaju već razvijen posao te su u njega i ulagali, imaju pravo prvokupa, cijena je ipak – kroz dražbu ili natječaj – trebala biti testirana na tržištu, kako se na štetu svih građana ne bi pogodovalo uskoj skupini ljudi, samo zato što su se, eto, našli u poslovnim prostorima u trenutku kada se odlučilo da će ići na prodaju.