Nekad je nužno odabrati stranu

Nova ideja iz VW-a: žele naplaćivati sat autonomne vožnje sedam eura

Iz VW-a su uvjereni kako će time autonomna vožnja postati pristupačnija vozačima

FOTO: VW

U budućnosti, vožnja VW-ovim automobilom opremljenim autonomnim voznim sposobnostima mogla bi koštati sedam eura po satu. Dakle, kupci novih električnih VW-a neće morati pri konfiguraciji i kupnji svog automobila odabrati autonomnu vožnju, već ju plaćati samo po potrebi.

Uz to, kompanija razmišlja i o uvođenju drugih pretplatnih usluga, poput “niza povećanja performansi”, koje će vozači moći kupiti na satnoj ili dnevnoj bazi. Tako bar kaže član uprave Thomas Ulbrich za njemački časopis Die Welt. Ulbrich kaže kako će se prve pretplatne funkcije pojaviti u njihovim vozilima temeljenim na MEB platformi u drugom kvartalu 2022. godine, dakle u modelima ID.3 i ID.4.

Nadaju se dodatnoj zaradi od stotina milijuna eura godišnje

Ulbrich je za Die Welt također rekao kako svojim vozačima kane ponuditi video igre u vozilima, nalik Teslinom Arcade sustavu. “U pauzama za punjenje baterija, čak i ako traju 15 minuta, želimo nešto ponuditi našim kupcima”, rekao je Ulbrich, te dodao kako VW neće sam razvijati igre. Nije precizirao hoće li te igre kupci dobiti besplatno kada kupe svoj automobil, ili će, kao u slučaju autonomne vožnje, plaćati po igranom satu ili pak po kupljenom naslovu.

Dakako, autonomna vožnja je područje na kojem, očito, žele zaraditi novce. “U samovozećem modu, možemo zamisliti da će se uključiti i koristiti po satu. Zamišljamo cijenu od sedam eura po satu. Stoga, ako ne želite sami voziti tri sata, možete prepustiti vožnju autu za 21 eura”, rekao je Klaus Zellmer, šef prodaje VW-a. U sasvim jasnom napadu na Teslu, Zellmer kaže kako će autonomna vožnja time postati pristupačnija, “jer kupci ne moraju platiti peteroznamenkastu sumu odjednom”.

To ipak ne znači da VW ne računa ozbiljno zaraditi od usluge. Zellmer je rekao kako pretpostavljaju da će im naplaćivanje autonomne vožnje po satu generirati na stotine milijuna eura prihoda godišnje.

Proizvođači su već imali ideje o naplati softverskih pretplata

Proizvođači automobila već godinama razmatraju i traže nove načine kako zaraditi od softvera. Jedna od bizarnijih (i smješnijih) ideja bila je BMW-ova, kada su za 80 dolara godišnje pokušali naplaćivati korisnicima mogućnost korištenja Appleovog CarPlaya u automobilima. Srećom, krajem 2019. godine odustali su od toga. BMW je bio jedini proizvođač na svijetu koji je tu funkciju naplaćivao svojim korisnicima. U početku, 2016. godine, za CarPlay funkciju su jednokratno tražili 300 dolara, da bi tek kasnije prešli na pretplatni model.

No, dolaskom električnih automobila, proizvođači imaju znatno šire mogućnosti. Primjerice, Tesla je nekoć nudila Model S baterijskog kapaciteta od 75 kWh, koji su softverom ograničili na 60 ili 70 kWh. Tesla je potom svojim kupcima omogućila plaćanje 3250 dolara za otključavanje preostalih pet posto. Tesla je 2018. godine, u jeku uragana Michaela, svojim vozačima privremeno besplatno povećala kapacitet baterije, čime su dobili i 40 milja dodatnog dometa.

Hoće li kupci prihvatiti VW-ovu ideju o naplaćivanju autonomne vožnje po satu, pokazat će vrijeme. Privremeno povećanje baterijskog kapaciteta ili snage motora, samo za neke potrebe, ima čak i nekog smisla, primjerice ako vozač rjeđe ide na dulje relacije svojim automobilom. Tako bi mogao biti i slučaj s autonomnim vozilom, posebice ako cijena bude niža od taksi vožnje.