Novi problemi za Boeing; otkrili strukturnu grešku zbog koje smanjuju proizvodnju modela 787

EVERETT, WASHINGTON - MARCH 25: A LOT Polish Airlines Boeing 787 Dreamliner, with a redesigned lithium ion battery, taxis from the flight line to the runway before a test flight March 25, 2012 at Paine Field in Everett, Washington. The 787 has been grounded since January after problems with the lithium ion battery.   Stephen Brashear/Getty Images/AFP
FOTO: AFP/AFP

Američki proizvođač zrakoplova Boeing objavio je danas da će zbog nove strukturne greške koju su otkrili smanjiti proizvodnju modela 787. Kompanija sada očekuje da će zbog forenzičke inspekcije i skupih popravaka ove godine isporučiti manje od polovine od preostalih stotinjak zrakoplova tipa 787, koliko ih ima u hangarima.

Do sada su očekivali da će prodati “veliku većinu njih”. Boeing nije otkrio kojim će tempom proizvoditi modele 787, napomenuvši tek da će neko vrijeme proizvoditi manje od pet mjesečno koliko ih rade sada. U ovoj je godini ta tvrtka isporučila 156 mlažnjaka svih modela, u usporedbi sa 157 u cijeloj 2020. godini.

Najnoviji problem uključuje nepotpuno prianjanje komponenti na spojevima na prednjem pregradnom zidu, priopćila je američka Savezna uprava za zrakoplovstvo (FAA), potvrdivši da je Boeing uočio problem i da će ga ispraviti prije isporuke zrakoplova.

Zrakoplovi 737 MAX i 787 bilježe kvarove od kraja 2020.

Zrakoplovi tipa 737 MAX i 787 bilježe električne kvarove i druge probleme od kraja prošle godine i Boeing je ponovo počeo isporučivati 787-ice tek u ožujku, nakon pet mjeseci stanke. Kompanija je u lipnju neto zabilježila 146 narudžbi zrakoplova, kada se isključe izmjene narudžbi i njihovo otkazivanje. Kupci su otkazali narudžbu 71 zrakoplova tipa 737 MAX, navode u Boeingu.

Isporučili su 45 zrakoplova, najviše od ožujka 2019. godine, kada je u padu Boeingova zrakoplova 737 MAX u Etiopiji stradalo 157 ljudi. Još nisu dovršili naručenih 4.166 zrakoplova, čime je njihov broj porastao za 44 u usporedbi s prethodnim mjesecom.