Novi problemi za Volkswagen, morali su obustaviti proizvodnju Passata (izgleda da im fali dijelova)

Četiri tvornice vozila u Njemačkoj imaju problema s proizvodnjom

(FILES) This file photo taken on April 28, 2016 shows a new e-Golf vehicle (R) and a Passat (L) of German car maker Volkswagen in one of the twin car towers at the Volkswagen factory in Wolfsburg, northern Germany.
Lack of components has forced German car giant Volkswagen on August 18, 2016 to slow work at several factories as a legal battle with suppliers drags on. / AFP PHOTO / RONNY HARTMANN
FOTO: AFP/AFP

Četiri tvornice Volkswagen vozila u Njemačkoj imaju problema s proizvodnjom, te su u pravnom sporu s dobavljačima sjedala i mjenjača Prevent Grupe koji ne isporučuju dijelove, izvještava Bloomberg. Do novih problema za automobilskog diva došlo je nakon što je Volkswagen pokušao smanjiti troškove i riješiti skandal s lažiranjem emisije ispušnih plinova.

Volkswagen je u četvrtak obustavio proizvodnju Passata, a u ponedjeljak će zaustaviti njihovog najprodavanijeg vozila, novog Golfa ako se spor ne riješi, rekli su ljudi upoznati sa slučajem, a iz dvije njemačke tvornice javljaju kako je proizvodnja ovih modela u opadanju.

Sud naredio dobavljačima da isporuče dijelove

Prema navodima Christiana Ludwiga, analitičara banke Bankhaus Lampe, zbog ovoga spora Volkswagenu prijeti smanjenje zarade do 40 milijuna eura tjedno i to u trenutku kada tvrtka pokušava ostvariti profit na svom brandu spuštanjem godišnje potrošnje za 1 milijardu eura.

Njemački sud je prošloga tjedna naredio dobavljačima da počnu isporučivati dijelove,a oni to odbijaju. Rok za ispunjavanje isporuke dijelova u jednom slučaju postavljen je do 31. kolovoza, a Volkswagen je u međuvremenu zatražio sud da kazni dobavljače i dozvoli tvrtci da na vlastitu ruku ode u njihove tvornice po dijelove. Dobavljači dijelova imaju tjedan dana da daju dogovor i onda će sud odlučili o zahtjevu VW-a.

Dionice VW-a pale za 2.1 posto

U čitavom nizu problema dionice VW-a pale su za 2.1 posto na 119,20 eura. Dionice VW-a ove godine su pale za deset posto, te je najveći europski proizvođač automobila procijenjen na 62.4 milijarde eura. Tvrtka koja proizvodi Passat u gradu Emden dnevno može proizvesti 1,250 automobila, dok tvornica u Wolfsburgu može proizvesti 3,800 vozila. VW je rekao kako 80 posto od 9 tisuća radnika u Emdenu radi kraće radno vrijeme.

“Zbilja se nadamo da se situacija i problemi s dobavljačem Prevent može što prije riješiti. Ovakvi sporovi ne bi trebali štetiti radnicima. Dobavljač šteti radnicima VW-a, ali također šteti i svojim radnicima”, rekao je Hartwig Erb, voditelj IG Metall unije u Wolfsburgu.

Konflikt može utjecati na smanjivanje cijena vozila

Konflikt s dobavljačima može znatno utjecati na proizvodnju zbog čega tvrtka može doći u situaciju u kojoj mora smanjivati cijene. VW ovo ne ide na ruku zbog legalnih sporova i istraga koje su povezane s lažiranjem emisije ispušnih plinova zbog čega tvrtka mora isplatiti 18 milijarde eura vlasnicima automobila diljem svijeta.