Novom bojkotu Facebooka pridružila se i Coca-Cola. Facebookova vrijednost pala je za 8,3 posto

Facebookov CEO je također pao za jedno mjesto na ljestvici najbogatijih

FOTO: Unsplash

Iz Coca-Cole su u petak najavili da će obustaviti oglašavanje na društvenim mrežama na barem 30 dana, počevši od 1. srpnja. Coca-Cola je najnovija u nizu kompanija koja je odlučila bojkotirati oglašavanje na Facebooku i Instagramu u sklopu kampanje Stop Hate For Profit, u organizaciji Antidifamacijske lige, organizacije NAACP i drugih. Međutim, Coca-Cola je otišla i korak dalje, pa obustavlja oglašavanje na svim društvenim mrežama diljem svijeta, a ne samo na Facebooku i Instagramu.

Stoga je za očekivati da će se Coca-Cola prestati oglašavati na Twitteru, YouTubeu, TikToku i drugima. “U ovom periodu ćemo evaluirati naše standarde i pravila oglašavanja, kako bismo ustanovili trebamo li napraviti interne revizije. Povrh toga, evaluirat ćemo što očekujemo od društvenih mreža po pitanju uklanjanja govora mržnje, nasilja i neprimjerenog sadržaja. Od njih očekujemo veću odgovornost, brže reakcije i transparentnost”, napisao je Coca-Colin CEO James Quincey u objavi.

Niz kritika na Facebookov račun

Uz Coca-Colu, u bojkotu sudjeluju tvrtka Unilever, jedan od najvećih proizvođača čokolade na svijetu Hershey’s, te američka telekomunikacijska kompanija Verizon. Prije nego što se bojkotu pridružila Coca-Cola, Facebookov CEO Mark Zuckerberg najavio je niz promjena na Facebookovim pravilima, koje se doimaju kao pokušaj odgovaranja na niz kritika upućenih društvenoj mreži.

Neke od kritika na Facebookov račun su nedostatak moderiranja sadržaja poput prijetnji nasiljem, govora mržnje i dezinformacija koje objavljuju kontroverzni korisnici poput američkog predsjednika Donalda Trumpa.

Kampanja Stop Hate For Profit pokrenuta je prošli tjedan, a kampanji su se među prima pridružili sportski brendovi Patagonia i The North Face. Pokret se popularizirao nakon što su mu se pridružili distributer filmova Magnolia Pictures i jedna od najpopularnijih tvrtki koja proizvodi sladoled, Ben & Jerry’s.

Facebook i Zuckerberg su sada siromašniji

Zbog ovog pokreta, Zuckerberg je ostao bez 7,2 milijarde dolara, piše Bloomberg. Vrijednost Facebookove dionice pala je za 8,3 posto, što je najveći pad u posljednja tri mjeseca. Pad vrijednosti dionice je uzorkovao i pad tržišne vrijednosti Facebooka za 56 milijardi dolara, a Zuckerbergovo osobno bogatstvo je palo na 82,3 milijarde dolara.

Zuckerberg je time pao za jedno mjesto na ljestvici najbogatijih ljudi na svijetu. Sada se nalazi na četvrtom mjestu, iza šefa Louis Vuittona Bernarda Arnaulta. Na prvom mjestu se i dalje nalazi Amazonov šef Jeff Bezos, dok je na drugom jedan od osnivača Microsofta Bill Gates.