Nekad je nužno odabrati stranu

NY Times ima nezgodnu priču o Facebooku; tvrde da su nekim tvrtkama dopustili da čitaju privatne prepiske korisnika

Times je analizirao preko 200 stranica dokumenata koji prate Facebookova partnerstva s kompanijama

New York Times objavio je reportažu u kojoj otkriva kako je Facebook s velikim tehnološkim partnerima dijelio osobne podatke svojih korisnika. Radi se o kompanijama koje su kategorizirali kao “podatkovne partnere”, poput recimo Spotifyja, Netflixa i Yahooa. Na te partnere nisu se odnosile uobičajena pravila o kontroli privatnosti pa su naprosto dobili potpuni pristup korisničkim podacima Facebookovih korisnika.

Times je pregledao više od 200 stranica dokumenata koje je Facebook tijekom 2017. godine generirao preko svog automatiziranog sustava za praćenje partnerstva. Facebook, inače, službeno ne prodaje podatke svojih korisnika, no ušli su u to partnerstvo u kojem su s više od 150 kompanija dijelili podatke svojih korisnika.

Mogli su čak i slati poruke u vaše ime

“Najstariji ugovori o dijeljenju podataka su iz 2010. godine, a svi su bili aktivni 2017. godine. Neki su aktivni i ove godine”, ističe Times. Možda najgora stvar u cijeloj priči je ta da su neke partnerske kompanije poput Netflixa, Spotifyja i Royal Bank of Canada mogle pregledavati i privatne poruke korisnika. Mogli su, dakle, čitati, pisati i brisati poruke, tvrdi Times.

U svojim izjavama za Times, Netflix i Spotify tvrde kako nisu niti znali da im je Facebook dao takve mogućnosti. Royal Bank of Canada opovrgava da su ikad imali takav pristup. Iako nisu znali za mogućnost takvog pristupa, iz Royal Bank of Canada su izjavili da su isključili te sporne opcije. Netflix tvrdi da su i oni napravili isto.

Te kompanije nisu jedine koje su imale takav problematičan pristup podacima korisnika. Amazon, Microsoftova tražilica Bing i Yahoo također su bili neki od prominentnijih partnera. Amazon je primjerice imao pristup listi prijatelja koje neka osoba ima, ali i njihovim kontaktnim podacima.

Facebook kaže da nije prekršio nikakav zakon

Preko ovakvih partnerstva, Facebook se mogao širiti, a druge kompanije iz tehnološkog, prodajnog i zabavnog sektora imale su pristup korisničkim podacima. Iako su ovakva partnerstva bila javno objavljena još od 2010. godine, nije bilo poznato s kojim kompanijama i koje podatke je Facebook dijelio.

Facebook tvrdi da partneri poštuju njihove propise o zaštiti korisničkih podataka, ali da oni te partnere smatraju produžetkom Facebooka. Smatraju, dakle, da ne krše odredbu kojom se zabranjuje dijeljenje korisničkih podataka bez znanja korisnika, koju im je 2011. godine odredila Savezna trgovinska komisija SAD-a (FTC).

Iz Facebooka ne vide baš u čemu je problem

“Facebookovi partneri ne mogu ignorirati i kršiti postavke privatnosti naših korisnika, a krivo je tvrditi da mogu. Kroz godine, Facebook je sklopio partnerstva s drugim kompanijama kako bi omogućio da ljudi koriste Facebook na platformama koje mi ne podržavamo”, izjavio je Steve Satterfield, Facebookov direktor privatnosti podataka.

“Za razliku od neke igre, servisa za streamanje glazbe ili neke druge aplikacije od treće strane koja nudi korisničko iskustvo nevezano za Facebook, naši partneri mogu koristiti samo neke specifične funkcije Facebooka te ne mogu koristiti te podatke za druge namjene”, zaključio je Facebookov direktor.