Pričali smo s pobjednicama prvog hrvatskog izdanja natjecanja Young Lions za mlade marketingaše

Tea Silvia Vlahović i Sanja Planinić pobjedile su u konkurenciji od 18 timova

16.04.2016., Rovinj - Dani komunikacija 2016., nacionalni festival marketinskih komunikacija koji traje od 14. do 18. travnja u hotelu Lone. Dodjela nagrada Young lions 2016. 
Photo: Luka Stanzl/PIXSELL
FOTO: PIXSELL

Na ovogodišnjem izdanju marketinškog festivala Dani komunikacija u Rovinju, po prvi puta održalo se natjecanje Young Lions Croatia za mlade profesionalce do 30 godina, kao dio globalnog Young Lions natjecanja u sklopu Cannes Lions, najvećeg svjetskog marketinškog festivala.

Young Lions Croatia zamišljen je kao brzinski test vještina i znanja mladih profesionalaca, koji mogu birati između četiri kategorije natjecanja – print, cyber, design i video. U svojoj prvoj domaćoj inkarnaciji napravljen je u suradnji s UNICEF-om, ali i inače je pravilo da se natječaj radi u partnerstvu s neprofitnim organizacijama, kojima će sam materijal biti besplatno prepušten na korištenje.

Koncept natjecanja je pomalo specifičan po tome timovi za produkciju kampanja na raspolaganju imaju 24 sata, odnosno 48 sati u kategoriji videa, i u ovoj situaciji ne mogu računati na pomoć starijih i iskusnijih kolega ili dodatne konzultacije s klijentima.

Pobjednice prvog hrvatskog izdanja Young Lions

Kako su se u ovakvom okruženju snašle, koliko je sudjelovanje bilo drugačije od uobičajenog agencijskog rada i u kojoj im je mjeri pomoglo dosadašnje iskustvo, pitali smo pobjednice ovogodišnjeg natjecanja, junior stratešku planericu Teu Silviju Vlahović i junior dizajnericu Sanju Planinić iz agencije Bruketa&Žinić.

Njih dvije pobijedile su u konkurenciji od 18 timova i nagrađene su odlaskom na globalni Young Lions u Cannesu. Na pitanje zašto cyber kategorija i jesu li i i inače fokusirane na digitalne kanale, Sanja odgovara da zapravo nije koncentrirana na kanale. “Mislim da je važno razmišljati cjelovito i ne fokusirati se na kanale komunikacije, već na problem kojeg imaš pred sobom i kako ga najbolje riješiti” kaže. No, napominje da je prednost digitalnog svijeta to što jako olakšava uključivanje ljudi u humanitarne procese i projekte, kakv je primjerice, UNICEF-ov.

Tea Silvia Vlahović marketing je završila na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu, a u agenciji Bruketa&Žinić radi dvije godine i kaže da joj je ovo prvi pravi posao. Grafička dizajnerica Sanja Planinić u agenciji je tek odnedavno, a iskustvo je prije toga stjecala u New Yorku za Graphis Inc. i Walter Bernard Design Studio, marketinškoj agenciji McCann u Sarajevu te kao freelancer.

Suradnja s UNICEF-om

Osim toga, Sanja je direktorica i jedna od osnivačica SOS Dizajn Festivala u Sarajevu. “Rekla bih da sam u ovo kratko vrijeme u B&Ž-u naučila koje su prednosti timskog rada i jednog sistemskog načina poslovanja koje mi se organizacijski sviđa”, kaže Sanja.

Natječajni zadatak Young odnosio se na UNICEF-ov program podrške predškolskom odgoju i obrazovanju u Hrvatskoj, čiji je povećati dostupnost kvalitetnih usluga vrtića i predškole za svu djecu u Hrvatskoj i omogućiti jednake mogućnosti marginaliziranim skupinama djece za upis u kvalitetne programe predškolskog odgoja i obrazovanja.

Ranije je bolje

Vlahović i Planinić u roku od 24 sata osmislile su kampanju Rana Ptičica s jednostavnom porukom koja korespondira s imenom kampanje – ranije je bolje. UNICEF-ov humanitarni projekt o važnosti ranog obrazovanja kod djece smjestile su u okruženje digitalne kupovine i povezale s konceptom ranije kupnje, koje kupcima koje koriste online kanale kupnje obično donosi dodatne pogodnosti.

rana_pticica_vizual.jpg

“Zadatak nam je bio osvijestiti javnost o važnosti i isplativosti ranog početka obrazovanja kod djece te potaknuti ljude da se uključe i podrže UNICEF-ov projekt. Naše je rješenje jednostavno. Komuniciramo poruku kako je ranije bolje i to na mjestu u online okruženju na kojem su ljudi toga svjesni, a to je kada putem e-trgovine kupuju early bird ulaznice, odnosno koriste rane rokove za jeftiniju kupovinu” objašnjava Sanja.

Važnost dobrih temelja

Ovaj su mehanizam spojile s UNICEF-ovom porukom na način da se ljudi mogu jednostavno i jednim dodatnim korakom nakon kupovine neke svoje early bird ulaznice uključiti u UNICEF-ov projekt ranog obrazovanja.
“Imali smo jako detaljne upute, odnosno brief, i u uvodu su nas upoznali s filozofijom i vrijednostima UNICEF-a. Tako da smo dobile dobre temelje, što nije uvijek slučaj u našem radu. Jedna od bitnih razlika je bila i ta da smo išle spavati u trenutku kada inače dolazimo na posao”, smije se Tea.

O samom kreativnom procesu stvaranja kampanje, Sanja kaže kako je specifično bilo to što se sve moralo završiti u samo 24 sata. “To je jedan kondenziran proces u kojem brzo određuješ prioritete da bi rješenje predao na vrijeme. To znači da sve ide puno brže, od nastajanja ideja, odabira koncepta, razvoja, a osim toga nismo imale starijeg supervizora, što je uobičajeno u našem svakodnevnom radu, i same smo morale donositi odluke”, objasnila je.

Komuniciranje važnih poruka

UNICEF je u brifingu istaknuo njima važne poruke koje se smo trebali komunicirati – važnost početka ranijeg obrazovanja, nedostupnost vrtića na području Hrvatske i naravno donacije, važni su im partneri koji će ulagati kako bi omogući djeci da imaju vrtić tamo gdje je on inače nedostupan, kaže Tea.

14.04.2016., Rovinj - Dani komunikacija 2016., nacionalni festival marketinskih komunikacija koji traje od 14. do 18. travnja u hotelu Lone. Projekt Young Lions. Photo: Luka Stanzl/PIXSELL
Projekt Young Lions. Photo: Luka Stanzl/PIXSELL PIXSELL

Za primjer dobre kampanje na kojoj je radila Sanja je izdvojila SOS Dizajn Festival koji je osnovala i vodila od 2012. “Kratica SOS znači Studenti Organizuju Sarajevo, a riječ je o prvom studentskom festivalu dizajna u BiH s predavanjima, radionicama, izložbama, promocijama knjiga i PechaKucha noćima”, kaže.

Tea je kao najvažniju istaknula kampanju Budućnost u Adrisu, koja je jumbo plakatima s porukom Razveseli mamu i vrati se doma podigla popriličnu prašinu, a na Danima komunikacija dobila dvije nagrade, u kategorijama Samopromocija i korporativne komunikacije i Brand awareness campaign. “Ta je kampanja imala velik odjek u onlineu i offlineu, a započela je s billboardom. Time se pokazala moć dobre integracije kanala”zaključuj Tea.