Pričali smo s pobjednicama prvog hrvatskog izdanja natjecanja Young Lions za mlade marketingaše
Tea Silvia Vlahović i Sanja Planinić pobjedile su u konkurenciji od 18 timova
Na ovogodišnjem izdanju marketinškog festivala Dani komunikacija u Rovinju, po prvi puta održalo se natjecanje Young Lions Croatia za mlade profesionalce do 30 godina, kao dio globalnog Young Lions natjecanja u sklopu Cannes Lions, najvećeg svjetskog marketinškog festivala.
Young Lions Croatia zamišljen je kao brzinski test vještina i znanja mladih profesionalaca, koji mogu birati između četiri kategorije natjecanja – print, cyber, design i video. U svojoj prvoj domaćoj inkarnaciji napravljen je u suradnji s UNICEF-om, ali i inače je pravilo da se natječaj radi u partnerstvu s neprofitnim organizacijama, kojima će sam materijal biti besplatno prepušten na korištenje.
Koncept natjecanja je pomalo specifičan po tome timovi za produkciju kampanja na raspolaganju imaju 24 sata, odnosno 48 sati u kategoriji videa, i u ovoj situaciji ne mogu računati na pomoć starijih i iskusnijih kolega ili dodatne konzultacije s klijentima.
Pobjednice prvog hrvatskog izdanja Young Lions
Kako su se u ovakvom okruženju snašle, koliko je sudjelovanje bilo drugačije od uobičajenog agencijskog rada i u kojoj im je mjeri pomoglo dosadašnje iskustvo, pitali smo pobjednice ovogodišnjeg natjecanja, junior stratešku planericu Teu Silviju Vlahović i junior dizajnericu Sanju Planinić iz agencije Bruketa&Žinić.
Njih dvije pobijedile su u konkurenciji od 18 timova i nagrađene su odlaskom na globalni Young Lions u Cannesu. Na pitanje zašto cyber kategorija i jesu li i i inače fokusirane na digitalne kanale, Sanja odgovara da zapravo nije koncentrirana na kanale. “Mislim da je važno razmišljati cjelovito i ne fokusirati se na kanale komunikacije, već na problem kojeg imaš pred sobom i kako ga najbolje riješiti” kaže. No, napominje da je prednost digitalnog svijeta to što jako olakšava uključivanje ljudi u humanitarne procese i projekte, kakv je primjerice, UNICEF-ov.
Tea Silvia Vlahović marketing je završila na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu, a u agenciji Bruketa&Žinić radi dvije godine i kaže da joj je ovo prvi pravi posao. Grafička dizajnerica Sanja Planinić u agenciji je tek odnedavno, a iskustvo je prije toga stjecala u New Yorku za Graphis Inc. i Walter Bernard Design Studio, marketinškoj agenciji McCann u Sarajevu te kao freelancer.
Suradnja s UNICEF-om
Osim toga, Sanja je direktorica i jedna od osnivačica SOS Dizajn Festivala u Sarajevu. “Rekla bih da sam u ovo kratko vrijeme u B&Ž-u naučila koje su prednosti timskog rada i jednog sistemskog načina poslovanja koje mi se organizacijski sviđa”, kaže Sanja.
Natječajni zadatak Young odnosio se na UNICEF-ov program podrške predškolskom odgoju i obrazovanju u Hrvatskoj, čiji je povećati dostupnost kvalitetnih usluga vrtića i predškole za svu djecu u Hrvatskoj i omogućiti jednake mogućnosti marginaliziranim skupinama djece za upis u kvalitetne programe predškolskog odgoja i obrazovanja.
Ranije je bolje
Vlahović i Planinić u roku od 24 sata osmislile su kampanju Rana Ptičica s jednostavnom porukom koja korespondira s imenom kampanje – ranije je bolje. UNICEF-ov humanitarni projekt o važnosti ranog obrazovanja kod djece smjestile su u okruženje digitalne kupovine i povezale s konceptom ranije kupnje, koje kupcima koje koriste online kanale kupnje obično donosi dodatne pogodnosti.
“Zadatak nam je bio osvijestiti javnost o važnosti i isplativosti ranog početka obrazovanja kod djece te potaknuti ljude da se uključe i podrže UNICEF-ov projekt. Naše je rješenje jednostavno. Komuniciramo poruku kako je ranije bolje i to na mjestu u online okruženju na kojem su ljudi toga svjesni, a to je kada putem e-trgovine kupuju early bird ulaznice, odnosno koriste rane rokove za jeftiniju kupovinu” objašnjava Sanja.
Važnost dobrih temelja
Ovaj su mehanizam spojile s UNICEF-ovom porukom na način da se ljudi mogu jednostavno i jednim dodatnim korakom nakon kupovine neke svoje early bird ulaznice uključiti u UNICEF-ov projekt ranog obrazovanja.
“Imali smo jako detaljne upute, odnosno brief, i u uvodu su nas upoznali s filozofijom i vrijednostima UNICEF-a. Tako da smo dobile dobre temelje, što nije uvijek slučaj u našem radu. Jedna od bitnih razlika je bila i ta da smo išle spavati u trenutku kada inače dolazimo na posao”, smije se Tea.
O samom kreativnom procesu stvaranja kampanje, Sanja kaže kako je specifično bilo to što se sve moralo završiti u samo 24 sata. “To je jedan kondenziran proces u kojem brzo određuješ prioritete da bi rješenje predao na vrijeme. To znači da sve ide puno brže, od nastajanja ideja, odabira koncepta, razvoja, a osim toga nismo imale starijeg supervizora, što je uobičajeno u našem svakodnevnom radu, i same smo morale donositi odluke”, objasnila je.
Komuniciranje važnih poruka
UNICEF je u brifingu istaknuo njima važne poruke koje se smo trebali komunicirati – važnost početka ranijeg obrazovanja, nedostupnost vrtića na području Hrvatske i naravno donacije, važni su im partneri koji će ulagati kako bi omogući djeci da imaju vrtić tamo gdje je on inače nedostupan, kaže Tea.
Za primjer dobre kampanje na kojoj je radila Sanja je izdvojila SOS Dizajn Festival koji je osnovala i vodila od 2012. “Kratica SOS znači Studenti Organizuju Sarajevo, a riječ je o prvom studentskom festivalu dizajna u BiH s predavanjima, radionicama, izložbama, promocijama knjiga i PechaKucha noćima”, kaže.
Tea je kao najvažniju istaknula kampanju Budućnost u Adrisu, koja je jumbo plakatima s porukom Razveseli mamu i vrati se doma podigla popriličnu prašinu, a na Danima komunikacija dobila dvije nagrade, u kategorijama Samopromocija i korporativne komunikacije i Brand awareness campaign. “Ta je kampanja imala velik odjek u onlineu i offlineu, a započela je s billboardom. Time se pokazala moć dobre integracije kanala”zaključuj Tea.