Osnivači tvrtke Life is Good potpuno su odustali od maila i tvrde da im je to bila najbolja poslovna odluka ikad

Njihove majice stvorile su firmu od 100 milijuna dolara i novi pristup produktivnosti

FOTO: Life is Good

Kompanija Life is Good na svojim je popularnim itsoptimistic majicama i sportskoj odjeći narasla na 100 milijuna dolara vrijednosti u 11 godina. Osnivači, braća John i Bert Jacobs, počeli su prodajući majice na ulici 1989. danas zapošljavaju 250 ljudi. No rast je donio i ogromnu količinu prisilne komunikacije, posebno digitalne.

“Nepodnošljivo puno vremena trošili smo samo na pražnjenje inboxa”, ispričali su Business Insideru, “Svaku smo noć išli spavati s osjećajem krivnje i nesposobnosti jer nismo mogli sve obaviti. Što smo više mailova slali, više ih se vraćalo.” Isprva su pokušali s kompromisom, odredili su srijedu kao dan kada odgovaraju na mailove. Nije pomoglo jer to, naravno, nije smanjilo broj mailova. Onda su donijeli radikalnu odluku – uopće ne koristiti mail. Jednostavno su ih prestali otvarati. Osjećaj je bio oslobađajući, ali pitali su se hoće li se ljudi koji im pišu naljutiti.

Oslobodili smo kreativnu i intelektualnu energiju

Nije se dogodilo ništa. Mailovi su nastavili stizati, mnogi pošiljatelji nisu ni primijetili da im John i Bert ne odgovaraju. Mailove na koje je brz odgovor nužan potpuno su prepustili suradnicima. Svaka dva tjedna kolege im naprave sažetak važnih poruka i iz mjeseca u mjesec pokazuje se da je taj sustav puno efikasniji od prijašnjeg. Ponajprije zato što se sada mogu posvetiti strategiji i kreativnom radu.

life is good knjiga

Tvrde da im je odustajanje od mailova oslobodilo silnu energiju i intelekt za veće projekte i pokazalo se zdravijim za kompaniju. U svojoj knjizi Life is Good: How To Live With Purpose & Enjoy The Ride pišu da je produktivnost kompanije narasla a niz njihovih kontakta prošao “brzu, zdravu prilagodbu”.

Mobitel je odličan filter komunikacije

Tko želi do braće Jacobs, mora nabaviti njihove brojeve mobitela, na pozive se uvijek javljaju. “Ljudi malo zaziru od nazivanja zbog sitnica, dok se preko mailova uopće ne ustručavaju”, objasnili su.

Priznaju da je mail sjajan alat kad se mudro koristi i ne preporučuju ukidanje takve komunikacije svakome. Ipak, misle da bi svatko trebao pažljivo analizirati svoje navike komunikacije mailom i razmisliti kako ih može bolje prilagoditi potrebama posla. “Čišćenje inboxa nekako je postalo mjerilo uspješnosti dana, to je čisto pretjerivanje. Ozbiljno izazivamo ljude da si pojednostave život.” poručuju braća Jacobs.