Otvoren je drugi Alibaba data centar u Silicijskoj dolini, a objavili su i vodič za bolje razumijevanje kompanije

Alibaba Defined dio je strategije za približavanje tržištu

FOTO: AFP/AFP

Na isti dan kad su otvorili drugi AliCloud data centar u Silicijskoj dolini, Alibaba je lansirao i Alibaba Defined, vodič namijenjen ljudima izvan Kine za bolje razumijevanje ovog globalnog giganta na području internetske trgovine i online plaćanja.

“U Kini, gdje kupci dolaze u doticaj s našim proizvodima i uslugama svaki dan, Alibabu ne treba posebno objašnjavati”, izjavio je dopredsjednik Alibabe Joe Tsai. “Ali ljudima izvan Kine koji imaju ograničen uvid u naš ekosustav, teško možemo dočarati našu tvrtku, viziju i ono što nastojimo postići. Naš prvi godišnji izvještaj idealna je prilika da napravimo sveobuhvatnu prezentaciju za sve one koji nas žele bolje razumijeti. ”

Alibaba Defined napravljen je za bolje razumijevanje biznis modela kompanije i strategije, proizvoda i usluga koje nude, ali je i dio strategije kojom se kompanija želi približiti američkom tržištu i smiriti investitore nakon vrlo teške godine.

Vrijednost dionice se gotovo prepolovila

Pad interesa investitora zbog usporavanja gospodarskog rasta u Kini srušila je vrijednost dionica. Cijena dionice Alibabe najvišu vrijednost dosegnula je krajem 2014. godine i od tada je u konstantnom padu, a posljednje vrijeme njezina je vrijednost na oko 67,70 dolara, nešto manje od 68 dolara koliko je iznosila prilikom izlaska na burzu.

Jack Ma smatra da neće doći do pada potrošnje

U pismu kojim se obratio nervoznim dioničarima kompanije, a koje je objavio Wall Street Journal, generalni direktor Alibabe Jack Ma je rekao da globalna reakcija na usporavanje kineskog gospodarskog rasta preburna i da smatra kako to usporavanje neće naštetiti potrošnji.

“Ne slažem se s procjenom da će zbog sporog ekonomskog rasta pasti potrošnja”, napisao je. Kaže da su potrošači sa Zapada možda u nevolji zbog uzimanja kredita kako bi održali svoj stil života u periodu ekonomskih kriza, ali kineski potrošači štede za budućnost i štede za krizna vremena. Osim toga, sve više kineskih kupaca kupuje online zbog toga što je im je to jednostavnije i jer dobivaju veću vrijednost za svoj novac”, kaže Ma.

Širenje biznisa s cloud računalstvom

Računalstvo u oblaku jedno je od najvažnijih biznisa Alibabe, izvan internetske trgovine, za koji Jack Ma tvrdi da na godišnjoj razini bilježi 100-postotni rast.

Novi AliCloud data center (u Kini se Alibabin bizins računalstva u oblaku zove Aliyun) drugi je takav u Americi. Prvi je otvoren u ožujku ove godine kao ukupno deveti Alibaba data centar u svijetu, a u planu imaju otvaranje centara na Bliskom Istoku, Aziji i Europi.