Pravilnik upotrebi kolačića
Portal Telegram.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

Ovaj na prvi pogled čudan kamion zapravo je potpuno genijalan. Osim što vozi na struju, dostavlja robu bez vozača

Operater, koji sjedi miljama daleko, može nadzirati i kontrolirati do 10 vozila odjednom

ZADNJA IZMJENA: svi 15, 2019
Foto: Einride/Twitter

Podsjećajući na kacigu ratnika Star Warsa, električni kamion bez vozača započeo je u srijedu u Švedskoj svakodnevnu dostavu robe, a proizvođač Einride i logistički klijent DB Schenker opisali su kao ga prvog na svijetu. Robert Flack, izvršni direktor švedskog startupa Einride rekao je da je tvrtka u partnerskim razgovorima s velikim dobavljačima kako bi pomogla u proizvodnji i isporuci narudžbi, a tvrtka nije isključila buduće povezivanje s velikim proizvođačima kamiona.

“Ova javna dozvola za ceste je važna prekretnica (…) i to je korak ka komercijalizaciji autonomne tehnologije na cestama”, izjavio je Reutersu bivši izvršni direktor Volva. “Budući da smo prva softverska i operativna tvrtka, partnerstvo s proizvodnom tvrtkom je nešto što vidimo kao jezgru koja se kreće naprijed”, kazao je, dodajući kako se nada da će ugovor sklopiti do sljedeće godine. Savezi automobilskih tvrtki sve više dijele troškove razvoja električne i autonomne tehnologije.

Vozi po četvrtom stupnju autonomije

Einrideov T-Pod teži 26 tona kada je pun i nema kabinu za vozača. Procjenjuje se da smanjuje operativne troškove cestovnog prijevoza za oko 60 posto u odnosu na dizelski kamion s vozačem. Osim Schenkera, Einride zaprima narudžbe njemačkog trgovca Lidl, švedske tvrtke za isporuku Svenska Retursystem i pet trgovačkih tvrtki s popisa Fortune 500, što podupire ambiciju tvrtku da do kraja 2020. godine s radom započne 200 vozila.

Operateri teretnih vozila su pod pritiskom smanjenja rokova isporuke, smanjenja emisija plinova i suočavanja sa sve većim nedostatkom vozača. Schenker je odabrao Einride ispred poznatih proizvođača kamiona jer T-Pod sadrži dvije najveće transformacije u sektoru: digitalizaciju i elektrifikaciju, rekao je glavni izvršni direktor Jochen Thewes. “Vjerujemo da je Einride za sada najbolji koncept”, rekao je.

T-Pod je autonomna razina 4, druga najviša kategorija i koristi platformu Nvidia Drive za obradu vizualnih podataka u stvarnom vremenu. Operater, koji sjedi miljama daleko, može nadzirati i kontrolirati do 10 vozila odjednom.

Ivan Luzar
Telegram autor
890 članaka Više o autoru
Više s weba