Ovo su reakcije stranih novinara koji su provozali Rimčevu Neveru: 'Ubrzanje je teško opisati riječima'

Jedan je lajtmotiv u svim testovima: suludo ubrzanje

Rimac Automobili danas su predstavili proizvodnu verziju svog koncepta C_Two, nazvanu Nevera. Riječ je o najsnažnijem homologiranom automobilom u proizvodnji koji ujedno ruši i rekorde ubrzanja. Nevera broji 1914 konjskih snaga koji ju do 100 kilometara na sat ubrzavaju za samo 1,85 sekundi, a do 300 kilometara na sat stiže za samo 9,3 sekunde. Premda je iznimno sličan konceptnom C_Two, iz Rimac Automobila kažu kako su svi sustavi unutar automobila poboljšani i unaprijeđeni.

Na ime Nevera odlučili su se budući da je automobil dizajniran, razvijan i proizveden u Hrvatskoj, pa kažu da zaslužuje i hrvatsko ime. No, kao i istoimena mediteranska oluja, Rimčeva Nevera ima jednak karakter. Nabijena je iznimnom snagom, koja se pojavi i munjevitom brzinom. Protekli tjedan Rimac Automobile posjetilo je nekoliko svjetski poznatih i specijaliziranih automobilskih i tehnoloških novinara, koji sada konačno smiju podijeliti svoje iskustvo.

Budući da Neveru nismo imali prilike iskusiti sami, pregledali smo što o njoj kažu strani stručnjaci, a njihove dojmove smo sumirali.

carwow: “Što?! Ovo je suludo”

Mark Watson s carwow je pred Neveru postavio poprilično velikog protivnika: Ferrarijev hibridni SF90. Watson je sjeo u Ferrari, a Mate Rimac u svoju Neveru. Nakon drilanja zna li Rimac sve podatke o svom autu, vrijeme je bilo za utrku ubrzanja, odnosno, drag race. Watson je zaturirao SF90, a Rimac budući da je električan, nije proizveo nikakav zvuk. Watson je bio malo šaljiv, pa je umiksao ET-jev hit “Tek je 12 sati” kao zvuk motora Nevere.

Nakon što je Rimac (očekivano) posramio Ferrari za nekoliko dužina automobila, Watson je u maniri pravog vozača trka počeo s izlikama. “Nisam dobro startao. Mate, nisam dobro startao”, rekao je Watson, na što mu je Rimac ponudio još jednu trku. SF90 je na sekundu parirao Neveri, no rezultat je na koncu bio jednak. Nevera ga je ostavila za sobom nekoliko duljina automobila. Treći puta, Watson je varao, pa je krenuo prije odbrojavanja, no, Rimac ga je opet, kako je rekao Watson, “naguzio”.

Za volan Nevere je potom sjeo Watson, dok Rimac nije smio sjesti za volan Ferrarija, stoga je on naznačio start utrke. “Imao sam osjećaj kao da me netko ispalio iz puške”, rekao je Watson nakon što je ukrotio široki smiješak nakon trke u kojoj je posramio SF90. “Ovo je suludo”, rekao je kratko. Watson je 402 metra u Neveri prevalio 8,62 sekundi, što je, rekao mu je Mate Rimac, svjetski rekord za produkcijski automobil. I sam Rimac bio je pomalo iznenađen što je Watson tako lako oborio rekord. Ipak, rekord je neslužben, no od SF90 je na četvrt milje Nevera brža punih sekundu. Na Watsonovom drugom kanalu, Rimac je pojasnio i hrpu detalja oko automobila.

Carfection: “Najbolje iskustvo koje sam ikad imao u automobilu”

Alex Goy s Carfectiona rekao je kako sjedeći u Neveri, pomislio da sjedi u “raketi izrađenoj od karbonskih vlakana”. “Ovo je apsolutno nestvarno. Ne mogu vjerovati, došao sam do 260 kilometara na sat. Ovo je četvrt milje u manje od devet sekundi”, jedva je izgovorio Goy. “Ovo je zadivljujuće. Ne mogu uopće govoriti. Ovo je bilo brzo”, dodao je Goy prije nego što je nešto opsovao.

Potom je rekao kako je u svojoj karijeri vozio hrpu brzih auta, koji se sada mogu sakriti. “Oni su sada samo arhaični. Oduzeo mi je dah. Doslovce nisam mogao disati od toliko intenzivog ubrzavanja. Nisam nikada ovako nešto osjetio”, rekao je Goy, pa još malo psovao.

Goy je nakon vožnje na pisti izašao na prometnicu, pa je Neveru opisao kao neočekivano udoban automobil, koji čak ima i držače boca, koji su zamišljeni za podnošenje velikih ubrzavanja. “No, čim takneš gas, poletiš. Ima toliko puno okretnog momenta da moraš shvatiti da ti nije potreban puni gas da bi bio užasno brz”, kaže. Ističe i kako zbog tišine u vožnji, budući da nedostaje konvencionalni motor, vozač jednostavno nema pojma koliko brzo vozi.

“Ovo je golemo tehnološko dostignuće. Igra se sada mijenja. Neverine brojke se možda čine zastrašujuće, kao i njena cijena, ali morate stati i razmisliti što ovo znači. Ako mi bilo tko od sada nadalje kaže da su električni automobili dosadni, reći ću mu da je jednostavno u krivu. Ovo je jedno od najboljih iskustava koje sam imao u automobilu”, zaključio je Goy.

The Late Brake Show: “Ovo je vrlo manično”

Britanski novinar Jonny Smith, poznat iz emisije Fifth Gear, na svojem YouTube kanalu The Late Brake Show objavio je dva videa, prvi u kojem priča s Rimcem i testnim vozačem Miroslavom Zrnčevićem o Neveri, te drugi u kojem sjeda za volan. Nakon prvog ubrzavanja u kojem nije uspio izgovoriti niti riječi, Smith je vožnju kratko opisao kao “razarajuće brzom”. “Nisam nikad iskusio ovakvu vrstu ubrzanja, osim u dragsteru”, rekao je Smith, te dodao da je imao osjećaj kao da mu se organi sudaraju unutar tijela.

Dodao je ipak kako Nevera nije samo zamišljena za sve, već da je hiper automobil i GT automobil u jednom, sposoban i za normalnu vožnju. Ističe kako Rimac Nevera pokušava biti odlična u nekoliko polja, poput ubrzanja, udobnosti i upravljivosti, što i postiže.

Smith se potom na nagovor Mate Rimca okušao i u Drift modu, pa je “zapalio” stražnje gume u oblaku dima uz golemi smiješak. I ovaj mod vožnje je opisao kao “sulud”, no da je Nevera u bilo kojem trenutku iznimno upravljiva. “Wow, ovo mi je stvarno opet promiješalo organe”, zaključio je Smith.

Top Gear: “Nevera je toliko brza da je to teško opisati riječima”

“Nevera je toliko brza da je to teško opisati riječima, bilo da sjediš i pokušaš shvatiti što se dogodilo tvom umu, tijelu i duši nakon što si dao puni gas, ili par dana nakon što pišeš o njoj. Nije samo toliko brza da ti izbije zrak iz pluća, već ti očne jabučice zabije duboko u glavu”, piše Top Gear. Ističu kako je lansiranje Nevere iznimno lako, dovoljno je držati kočnicu i gas par sekundi, a automobil lansira nakon što vozač otpusti kočnice.

“Sljedećih 10-15 sekundi jednostavno ispari. Vrijeme ne postoji. Kao da si u nekom eksperimentu ili čarobnjačkom triku. Što god da je, morao sam to pokušati opet. I treći puta kako bi provjerio da su se prva dva puta zaista dogodila”, opisuje Top Gear. Ističu i kako je na javnim prometnicama Nevera jednako impresivna kao i u utrkama ubrzanja. U manje agresivnim modovima vožnje, usporediva je s Bentley Continental GT. Na zavojitim cestama u brdima, Nevera može biti jednako divlja poput, pišu, Porschea 911 Turbo, no iz zavoja lansira kao Porsche s tri puta više konjskih snaga.

“Ova sila ubrzanja nije šokantna, no agilnost, staloženost i upravljivost jesu. Neverom se upravlja kao da je pola tone lakše nego zaista je, kao da je automobil s niskim centrom težišta, s optimalnom preraspodjelom težine”, nastavljaju. O interijeru Nevere, Top Gear je također imao riječi hvale, podjednako za izradu kao i za sustave unutar interijera. “Kada spojite sve faktore, dobivate ne samo auto koji je užasno zabavan, već zaista velik korak naprijed”, zaključuju iz Top Gear.