Pravilnik upotrebi kolačića
Portal Telegram.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

Par proizvođača električnih auta počinje po Europi postavljati hrpu brzih punjača; projekt djeluje ozbiljno

Nadaju se da će zbog toga električna vozila postati popularnija u Europi

ZADNJA IZMJENA: stu 3, 2017
Foto: Screenshot/Youtube

Godinu dana nakon sklapanja Ionity partnerstva između Volkswagena, BMW-a, Damilera i Forda, kreće izgradnja brzih punjača za električne automobile uz europske autoceste. Zanimljivo je da ti proizvođači nastavljaju suradnju u elektrifikaciji, unatoč optužbama o kartelskom udruživanju. Već ove godine, uz glavne autoceste u Njemačkoj, Norveškoj i Austriji, kompanije će izgraditi 20 punionica koje će jedna od druge biti udaljene 120 kilometara.

Tijekom 2018. godine, plan im je otvoriti dodatnih 100 punionica, a do 2020. godine, planiraju ih otvoriti 400. Cilj ovog projekta je preduhitriti mogući scenarij u kojem bi neki vozač električnog automobila zapeo na cesti, usred ničega, s praznom baterijom. Punjači mogu prilično brzo puniti vozila putem 350-kilovatnog priključka. On, primjerice, Mercedesov EQ može napuniti do 80 posto unutar 15 do 20 minuta, za domet od oko 400 kilometara.

Žele da električna vozila postanu glavna u kućanstvu

“Prva pan-europska mreža brzih punionica imat će ključnu ulogu u stvaranju realnijeg i većeg tržišta za električna vozila”, izjavio je Michael Hajesch, CEO Ionity partnerstva. Nadaju se da će se projektom približiti svojem zajedničkom cilju stvaranja sustava brzih punionica koje prihvaćaju digitalne oblike plaćanja. Četiri utemeljitelja partnerstva pozivaju i druge proizvođače da im se pridruže, kako bi stvorili što veću mrežu.

Izgradnjom ovog sustava, proizvođači se nadaju da će električni automobili postati pogodniji i za putovanje na dulje relacije. Dobar dio vlasnika električnih automobila svoja vozila puni na standardne utičnice, bilo kod kuće ili na svojem radnom mjestu. Punjenje traje i po par sati, što električna vozila limitira na vožnju po kratkim relacijama ili unutar grada. Zbog toga su električna vozila mnogim kupcima uglavnom postala drugo vozilo u kućanstvu, a klasične automobile koriste za dulje relacije.

Ivan Luzar
Telegram autor
1429 članaka Više o autoru
Više s weba