Pravilnik upotrebi kolačića
Portal Telegram.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

Pet njemačkih gradova ulaze u novi veliki ekološki projekt; žele smanjiti razinu onečišćenja u gradovima

Za 130 milijuna eura unaprijediti će javni prijevoz, smanjiti promet i napraviti nove biciklističke staze

ZADNJA IZMJENA: kol. 15, 2018
Foto: Pixabay

Njemačka vlada predstavila je, u sklopu borbe za čišći zrak u njemačkim gradovima, projekt poboljšanja javnog prijevoza, javlja u srijedu Ministarstvo prometa i veza. “U projekt je uključeno pet gradova: Essen, Bonn, Mannheim, Reutlingen i Herrenberg, u kojima će biti ispitano koliko poboljšanje javnog prometa utječe na smanjenje zagađenja zraka”, stoji u priopćenju.

Pet gradova će podijeliti 130 milijuna eura predviđenih za poboljšanje mreže javnog prijevoza, povećanje voznog parka, novih biciklističkih staza i drugih mjera koje bi trebale povećati broj osoba koje koriste javni prijevoz i smanjiti promet i emisije štetnih plinova.

Gradski prijevoz za jedan euro po danu

Grad Bonn, između ostalog, planira uvođenje godišnje karte javnog prijevoza po cijeni od 365 eura, što znači jedan euro po danu. “Ovaj projekt će nam omogućiti da otkrijemo koje mjere zaista utječu na smanjenje zagađenja zraka”, rekao je gradonačelnik Bonna Ashok Sriharan za agenciju dpa. Europska komisija je Njemačkoj zaprijetila tužbom pred Europskim sudom ako vlada na poduzme mjere za smanjenje količine dušikovog oksida u gradovima.

Na tzv. Dizel summitu početkom godine vlada je odlučila, zajedno s automobilskom industrijom, uložiti milijardu eura u projekt smanjenja zagađenja. Njemačka vlada i automobilska industrija se međutim još uvijek razilaze oko pitanja preinake zastarjelih dizelskih motora, kojima u nekoliko njemačkih gradova prijeti zabrana prometa.

Dok automobilska industrija inzistira na promjeni softvera u motorima, njemačka vlada se zalaže za mehaničke preinake na dizelskim automobilima koji ne zadovoljavaju najvišu Euro 6 normu, što industrija odbacuje zbog velikih troškova.

Ivan Luzar
Telegram autor
345 članaka Više o autoru