Pojavila se vijest da će se Volkswagen preimenovati u Voltswagen. Žele dokazati da su ozbiljni oko električnih automobila

Ne, navodno nije riječ o prvotravanjskoj šali, već o stvarnoj odluci za američko tržište

FOTO: Volkswagen

Njemački Volkswagen je već godinama na putu transformacije u proizvođača električnih automobila, a nedavno su objavili strategiju za postizanje još ambicioznijeg cilja: žele prestići Teslu. No, pojavile su se vijesti o tome da će se VW u sklopu svoje strategije i kao dokaz koliko je ozbiljan oko proizvodnje električnih automobila, preimenovati u Voltswagen. Vijest je prvi objavio CNBC, pozivajući se na objavu za medije koja je kratko bila objavljena na Volkswagenovim službenim stranicama.

U objavi je tako stajalo da će se Volkswagenova podružnica u Americi preimenovati u Voltswagen of America, te da će svi VW-ovi električni automobili na karoseriji imati natpis “Voltswagen”. Ostatak automobila na fosilna goriva bi, do svog eventualnog ukidanja i prestanka proizvodnje, nosila i dalje karakterističan VW i Volkswagen brending. O tome kolike su šanse za širenje takvog brendinga diljem svijeta, za sada nisu poznate. U objavi se navodilo kako bi prvi automobili s novim brendingom na tržište mogli već u svibnju.

Vijest je, navodno, legitimna

Osoba bliska VW-u je za CNBC potvrdila kako je objava bila legitimna, no službeni glasnogovornik američke podružnice VW-a odbio je komentirati vijest. U slučajno objavljenoj vijesti, iz Volkswagena, odnosno potencijalno Voltswagena, napisali su kako je promjena imena “javni dokaz kompanijine posvećenosti e-mobilnosti”, tvrdi CNBC, ali i USA Today koja je također vidjela objavu prije njenog uklanjanja.

“Možda mijenjamo slovo ‘K’ za slovo ‘T’, što ipak ne znači da nismo predani proizvodnji najboljih automobila u klasi, za vozače diljem svijeta”, rekao je u objavi izvršni direktor VW of America Scott Keogh.

VW je svoj prvi električni automobil za američko tržište, ID.4, počeo prodavati u ožujku. Tijekom te prezentacije, VW je izjavio kako planiraju prestići Teslu na tržištu električnih automobila, a u sklopu te strategije, najavili su gradnju šest tvornica baterija u Europi, te nove investicije na tom području. VW ipak nije jedini koji ima ideje o rebrendiranju. Isto je učinio i General Motors, koji je predstavio novi i jednostavniji logotip koji bi trebao simbolizirati njihovu posvećenost električnim autima.

Kažu da ipak nije riječ o prvotravanjskoj šali

VW-ova objava bi mogla biti i genijalna prvotravanjska šala, no u objavi je stajalo kako je datum objave 29. travanj, zbog čega se čini da i nije riječ o prvotravanjskoj šali. Realnije je kako je netko u VW-ov sustav objava unio krivi datum, 29. ožujak umjesto 29. travnja, uz automatsku objavu vijesti. Osoba bliska VW-u koju je kontaktirao CNBC rekla im je kako je objava legitimna, te da se ne radi o nikakvoj prvotravanjskoj šali, bilo uranjenoj ili zakašnjeloj.

Ipak, poprilično je malo vjerojatno kako bi se ta promjena imena trebala proširiti i na ostatak svijeta, budući da VW ima razgranatu hijerarhiju. Volkswagen Group of America je ipak samo podružnica Volkswagen AG-a, a u objavi se navodilo kako bi se samo američka podružnica trebala rebrendirati.

Promjena brendinga bi zaista mogla simbolizirati i odmak od starog VW-a, osuđenog za varanje na testovima ispušnih plinova, upravo u Americi. Promjena brendinga je poprilično radikalni potez, no ipak, ne toliko neuobičajen. Mnoge automobilske kompanije imaju različita imena za, primjerice američko i europsko tržište, kao što je slučaj s Hondom i njenom Acurom u SAD-u.