Policija kaže da Uberov samovozeći auto, vjerojatno, nije kriv za onu nesreću u kojoj je pokupio ženu u Arizoni

Nesreća se dogodila u nedjelju i ovo je prvi put da je samovozeće vozilo ubilo pješaka

Lokalna policija oglasila se nakon nesreće koja se dogodila u nedjelju navečer, a u kojoj je Uberov samovozeći automobil ubio pješakinju u gradu Tempi u Arizoni. U razgovoru za San Francisco Cronicle, šefica policije Sylvia Moir rekla je kako bi takvu nesreću bilo nemoguće izbjeći. “Vozač je rekao da se sve dogodilo u trenu. Osoba je iskočila ispred njih, a prva naznaka da bi se mogao dogoditi sudar bio je zvuk udarca”, rekla je Moir.

U Uberovom vozilu, za volanom je bio i čovjek, a auto je vozilo oko 60 kilometara na sat u zoni u kojoj je ograničenje 55 kilometara na sat. U tom je trenu vozilo, bez ikakvih naznaka kočenja, udarilo 49-godišnju Elaine Herzberg, koja je gurala bicikl i naglo ušetala u sredinu prometnice. Dakle, Uberov automobil išao je malo prebrzo, ali žena naprosto nije marila za promet, već je samo došla na sredinu ceste.

Izbjegavanje ovakvog sudara je nemoguće

“Jasno je da bi bilo teško izbjeći ovakav sudar, bez obzira na to radi li se o autonomnom ili ljudskom načinu vožnje, jer je žena iznenadno izletjela na sredinu ceste”, rekla je Moir nakon što je pogledala videozapise s kamera autonomnog Volva XC90. Prema njenom tumačenju, čini se kako samovozeći sustav Volva ne može biti krivac za nesreću.

Ako je Uberov samovozeći sustav zaista kriv, to bi moglo stvoriti ogromne pravne probleme za kompaniju, ali i za zakonodavstvo. Međutim, Moir kaže kako još razmatraju tužbu protiv ljudskog vozača Volva, koji je trebao reagirati u ovakvoj situaciji. “No, što ako je ‘robotski’ vozač kriv? Ovo je je neko novo područje u koje ulazimo”, rekla je Moir. Ovo je, inače, prvi put da je samovozeći automobil ubio pješaka.

Tek druga nesreće za Uberov samovozeći Volvo

Vjerojatno je bitno napomenuti da su samovozeći sustavi još uvijek u testnim fazama. Krajem 2017. godine objavljeno je da Uber, unutar tri godine, autonomnom vožnjom odvozio više od 3 milijuna kilometara.

Tijekom tog testnog perioda, koji je sada prekinut, Uber je imao samo dvije nesreće. Prva se dogodila u travnju prošle godine, također u Tempi, gdje se XC90 prevrnuo, no nitko nije zadobio teže ozljede. Vozilo je tada također bilo u autonomnom načinu vožnje, no policija je utvrdila kako je vozač drugog vozila bio kriv za nesreću.