Porscheov šef financija uvjeren je da propada plan EU o zabrani dizelaša i benzinaca

Meschke smatra da će morati doći do odgode

28 June 2023, Baden-Württemberg, Stuttgart: Lutz Meschke, member of the Executive Board of Porsche AG, attends the Porsche Annual General Meeting in the Porsche Arena. The sports car manufacturer from Zuffenhausen, which is celebrating its 75th anniversary this year, is holding its first Annual General Meeting since going public. Photo: Marijan Murat/dpa (Photo by MARIJAN MURAT / DPA / dpa Picture-Alliance via AFP)
FOTO: Marijan Murat/dpa (Photo by MARIJAN MURAT / DPA / dpa Picture-Alliance via AFP)

Glavni financijski direktor Porsche AG Lutz Meschke tvrdi da bi europski plan za postupno ukidanje prodaje novih automobila s motorima na unutarnje izgaranje do 2035. mogao biti odgođen. “Trenutno se vodi mnogo rasprava oko kraja motora s unutarnjim izgaranjem. Mislim da bi ta odluka mogla biti odgođena”, rekao je Meschke u četvrtak u Singapuru.

Usporavanje narudžbi električnih vozila dovodi u pitanje namjeru Europske unije da postupno ukine klasične automobile. Unijin plan bio je jedan od najambicioznijih napora za smanjenje emisije ugljika. Kupci u Europi obeshrabreni su zbog nedostatka pouzdanih mreža za punjenje, trajno visokih cijena i ukidanja poticaja za električna vozila, ističe Bloomberg. Velika Britanija već je odgodila svoju planiranu zabranu novih benzinskih i dizelskih modela za pet godina, do 2035. godine.

Traže zaštitu e-goriva

“Iako proizvođači premium i luksuznih električnih vozila mogu funkcionirati bez subvencija, njihovo ukidanje je pogrešan korak za niži segment tržišta”, rekao je Meschke, koji je dao izjavu na marginama predstavljanja Porscheovog dugo odgađanog električnog SUV-a Macan.

“Moramo vidjeti koliko je strma krivulja rasta u narednim godinama. Ako se sadašnja situacija s određenom nevoljkošću kupnje električnih automobila u Europi nastavi, onda će se subvencije možda vratiti”, kaže Meschke.

Prošle godine, netom prije nego što je EU usvojio plan za postupno ukidanje novih vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem, Njemačka je odbila podržati taj potez. Nijemci su zahtijevali da Bruxelles također zaštiti vozila koja koriste e-goriva, što je tehnologija koju podržava i Porsche, budući da je jedan od investitora u tvornicu e-goriva u Čileu, vrijednu 260 milijuna dolara.