Spojeni AB InBev i SABMiller proizvodit će trećinu piva na svijetu

Zajednički će imati više od 400 brendova piva

AB InBev
FOTO: AFP/Julien Warnand

Nakon tri uzastopno odbijene ponude u posljednjih mjesec dana (prva je poslana 16. rujna), SabMiller prihvatio je Anheuser-Busch InBeva ponudu za preuzimanje vrijednu 106 milijardi dolara, piše Bloomberg. Prethodne tri od 38, 40 i 42,15 funti po dionici uprava SAB Millera je odbila.

Proizvođač brendova Budweiser, Stella Artois i Becks spreman je platiti 44 funte po dionici svojeg dosadašnjeg najvećeg konkurenta koji drži 15 posto svjetskog tržišta piva. Vrijednost dionica SABMillera su nakon objave vijesti skočile su za 9,4 posto na 39,62 funte.

“Mislimo da je ovo odgovarajuća vrijednost za SABMiller”, komentirala je Alicia Forry, analitičarka investicijske kuće Canaccord Genuity. “Sjajno je što su uspjeli postići dogovor za akviziciju i očekujemo da će AB InBev u zadanom roku predati formalnu ponudu.”

Za realizaciju najvećeg korporativnog preuzimanja u povijesti Velike Britanije, piše Bloomberg, AB InBev prema britanskoj regulativi trebao je podnijeti obavezujuću ponudu SABMilleru do srijede u 17 sati. U međuvremenu, kompanije su dogovorile produljenje roka za predaju ponude za dva tjedna, pa je novi rok 28. listopada. AB InBev pristao je platiti 3 milijarde dolara u slučaju da u tom roku ne uspije dobiti dozvolu regulatora i dioničara za dovršenje transakcije.

Zajednički, AB InBev i SABMiller će prema profitu postati najveći svjetski proizvođač u segmentu robe široke potrošnje, tvrde analitičari iz Exane BNP Paribas, koji procjenjuju da će kompanije zajedno ostvarivati dobit prije oporezivanja u iznosu od 25 milijardi dolara u sljedećoj godini.

Spajanjem tih dviju kompanija nastao bi divovska pivovara sa preko 400 brendova u portfelju vrijedna oko 275 milijardi dolara i proizvodit će trećinu piva u svijetu. Na određenim tržištima, poput Kine i Sjedinjenih Država, piše Reuters, nova megakompanija morat će zatražiti dozvolu regulatornih agencija za zaštitu tržišnog natjecanja zbog potencijalnih monopola.

Mnogi analitičari ocjenjuju preuzimanje SABMillera kao kraj konsolidacije pivarske industrije, s obzirom da su velike četiri kompanije AB InBev, SABMiller, Heineken i Carlsberg prisutne svugdje u svijete i proizvode više od polovice svjetskog piva.