Predstavljen je novi sustav, najnapredniji dosad, koji će tjerati vozače da gledaju cestu

Rješenja bi mogla biti fora i za kontrolu samovozećih auta

FOTO: Screenshot/Youtube

Jabil, globalna tvrtka sa sjedištem u Americi i eyeSight, jedna od vodećih svjetskih kompanija za prepoznavanje pogleda, najavili su partnerstvo u stvaranju nove generacije sustava praćenja vozača. Zvuči vrlo zanimljivo. Sustav će, između ostalog, moći pratiti i geste vozača. Kamere i senzori motrit će položaj glave, ruku i pogleda vozača s kojima će komunicirati porukama na ekranu ili vjetrobranu, odnosno zvučnim signalima.

Kompanije tvrde da bi sustavi koje razvijaju mogli bitno smanjiti broj nesreća uzrokovanih nepažnjom. Diče se preciznošću i inteligencijom te kažu da će se moći ugrađivati u sve tipove vozila. Iako smo ovakva rješenja već mogli vidjeti – primjerice u Mercedes S klasi koja vozačima signalizira kad su umorni – ovaj novi sustav na prvu se čini mnogo napredniji. Usput, kontroliranje putem gesta također nije novost, budući da je dostupno i u BMW i VW modelima.

Veća integracija s autonomnim vozilima

Zanimljiva je mogućnost integracije sa sustavom automatske vožnje, u kojem auto vozi sam. U videu koji su objavili, prikazano je kako vozač može maknuti ruke s volana i krenuti čitati knjigu, no kada se približi urbanoj zoni, sustav ga upozorava da mora ponovno upravljati vozilom. Slična je situacija kada sustav primijeti da je vozač umoran i da mu pogled i glava padaju, upozoravajući ga da stane i popije kavu.

U videu se prikazuje i kako bi se informacije mogle projicirati na vjetrobransko staklo, čime se pogled ne mora spuštati s ceste ni u jednom trenu. Na vjetrobranu se mogu prikazivati i lokacije, primjerice kafića i teretana, pa se podizanjem palca sustavu može signalizirati gdje se točno želi ići. Kada se pojavi dobra pjesma na radiju, palac gore može je ubaciti u favorite.

Prepoznavanje lica na višoj razini

U demonstracijskom videu se može vidjeti do kuda ide inteligencija ovog sustava. Sustav je očito toliko pametan da može prepoznati lice vozača, pa prilagoditi klimu, položaj volana i sjedala prema svakoj osobi koja se služi autom. Slični sustavi su već i postajali, no bili su najčešće vezani za memorirane postavke ili su bili vezani na zasebne ključeve određenog vozača.

Uzmemo li u obzir da će se automobili budućnosti otvarati putem aplikacije na mobitelu, kao što su demonstrirali Tesla i Volvo, ova funkcija se čini doista korisnom. Cijeli ovaj sustav još je jedan korak naprijed za budućnost samovozećih auta, a možda i uklanja neke špekulacije oko toga zašto Tesla 3 ima toliko senzora u unutrašnjosti.