Prehrambeni divovi uspaničeno zivkaju proizvođača Ozempica: 'Što ćemo prodavati ako ljudi više ne budu stalno gladni?'

I male promjene u ponašanju potrošača mogu imati velike financijske implikacije

LOS ANGELES, CALIFORNIA - APRIL 17: In this photo illustration, boxes of the diabetes drug Ozempic rest on a pharmacy counter on April 17, 2023 in Los Angeles, California. Ozempic was originally approved by the FDA to treat people with Type 2 diabetes- who risk serious health consequences without medication. In recent months, there has been a spike in demand for Ozempic, or semaglutide, due to its weight loss benefits, which has led to shortages. Some doctors prescribe Ozempic off-label to treat obesity. (Photo illustration by Mario Tama/Getty Images) (Photo by MARIO TAMA / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / Getty Images via AFP)
FOTO: Getty Images via AFP

Kompanije u prehrambenoj industriji suočavaju se s potencijalnom prijetnjom u obliku lijekova za suzbijanje apetita, predvođenih tvrtkom Novo Nordisk. Radi se o danskom proizvođaču koji stoji iza Wegovyja i Ozempica – lijekova za dijabetes za koje se ispostavilo da iznimno učinkovito smanjuju težinu.

Izvršni direktor Novo Nordiska, Lars Fruergaard Jorgensen, kazao je: “Zvalo me nekoliko izvršnih direktora iz prehrambenih kompanija. Zanimalo ih je kako lijekovi djeluju… oni se toga boje”.

Jorgensen ističe nedavna istraživanja s Wall Streeta koja pokazuju da male promjene u ponašanju potrošača mogu imati velike financijske implikacije, prenosi Bloomberg.

Procvat tržišta

Nova klasa lijekova poznata kao GLP-1, koja se propisuje za dijabetes i pretilost, uzrokuje gubitak težine na razinama koje su se prije mogle postići samo kirurškim zahvatom. Uz novog konkurenta iz Eli Lilly & Co. koji je na tržištu od prosinca, Bloomberg Intelligence procjenjuje da bi samo tržište mršavljenja moglo dosegnuti 80 milijardi dolara do 2030. godine.

To tvrtkama poput Walmarta ili Chipotle Mexican Grill predstavlja problem – kako se postaviti prema manje gladnom, potencijalno zdravijem kupcu i kako će im to utjecati na poslovanje.

S druge strane, francuska tvrtka Danone, koja proizvodi popularne jogurte, smatra kako im ovaj trend jača poslovanje jer ljudi “traže proizvode s visokim udjelom proteina i niskim udjelom masti”, kazao je glavni financijski direktor Danonea, Juergen Esser.

Potrošnja eksplodirala

Inače, u Europi čak 80 posto prodaje Wegovyja i Ozempica, čija je potrošnja eksplodirala proteklih godina, ljudi financiraju sami. Danski proizvođač lijekova iznenađen je spremnošću Europljana da lijekove za mršavljenje plate iz svog džepa, rekao je ranije Jorgensen za The Financial Times.

“Ovo je možda prvi put da vidimo veliku populaciju koja je spremna platiti iz svog džepa za lijekove”, rekao je.