Preko Ubera se sada može naručiti helikopter. Novu uslugu uvode u partnerstvu s tvrtkom Airbus

Servis kreće na Sundance Film Festivalu s helikopterima H125 i H130

FOTO: Airbus

Airbus Grupa i Uber postali su partneri u novoj usluzi letova na zahtjev , potvrdio je u intervjuu dnevniku Wall Street Journal predsjednik uprave Airbusa Tom Enders.

“Riječ je o pilot projektu i vidjet ćemo kako će ići, ali dosta je uzbudljivo”, rekao je Enders u New Yorku tijekom konferencije Digital Life Design. Uber je kreirao novu uslugu, a Airbus će dati helikoptere. Prvi će je put ponuditi na Sundance Film Festivalu koji ovoga tjedna počinje u Utahu. O financijskim detaljima sporazuma nitko ne želi govoriti.

Uber je nedavno proširio uslugu izvan naručivanja lokalne taksi vožnje u gradovima, sada se u Indiji preko Ubera može naručiti rikša, a u Turskoj prijevoz brodom. Uslugu s helikopterima, nazvanu UberChopper, prvi su put testirali 2013. na relaciji od Manhattana do Hamptonsa i eksperimentirali su s helikopterskim letovima na posebne događaje, primjerice na filmski festival u Cannesu u svibnju ili u lipnju na glazbeni i art festival Bonnaroo. Uber te letove naplaćuje nekoliko stotina, sve do nekoliko tisuća dolara.

Uber traži novu publiku za privatne letove

Preko aplikacije će se na Sundanceu moći naručiti helikopteri Airbus H125 i H130. Operater će biti lokalna firma Air Resources iz Utaha, potvrdili su u Airbusu. Uber će po klijenta poslati automobil koji će ga voziti do helikoptera.

Priča se da Uber helikopterima pokušava uzeti udjel na tržištu privatnih letova koje se poremetilo zbog niskih cijena nafte. Tradicionalna publika za privatne helikoptere su bili naftaši, ali je potražnja dramatično pala zbog smanjenja troškova u naftnim kompanijama uslijed pada cijena nafte. Uber pokušava pridobiti novu vrstu publike.

Airbus traži novi rast preko Silicijske doline

Airbus pak, kao europski zrakoplovni div, pokušava razviti jače odnose u Silicijskoj dolini gdje kroz inovativne projekte od raketa Elona Muska do širenja pristupa internetu svemirskim letjelicama Alphabeta i Facebooka, počinje nova faza u tom sektoru. Drugi važan razlog za partnerstvo s Uberom je veliki pad prodaje helikoptera koji je počeo 2014. i još uvijek traje.

Airbus je u Silicijskoj dolini osnovao fond vrijedan 150 milijuna dolara za ulaganja u tehnologiju. Airbus Group Ventures prošlog je tjedna najavio prvu investiciju u projekt s kompanijom Local Motors i to isto ima veze s naftom. Osnivač Local Motorsa Jay Rogers, veteran iračkog rata, na ideju za startup došao je gledajući koliko Amerikanci troše na gorivo za vozila koja su koristili u Iraku.

Local Motors koristi digitalne tehnike za proizvodnju automobilskih dijelova koji se dizajniraju crowdsourcingom. Zbog velikog broja ljudi koji sudjeluju u razvoju, Airbus očekuje da će kroz Local Motors dobiti novu energiju i kreativnost koji će dovesti do inovacija za avione, rakete i helikoptere i omogućiti rast na tržištu koje se jako promijenilo.