Priča oko električnih auta toliko se razmahala da su se počele udruživati i konkurenti; recimo, Mercedes i BMW

Premda proizvođači već surađuju, sada su odlučili surađivati na novim sustavima

FOTO: Telegram/Wikimedia Commons

Razvoj automatiziranih tehnologija vožnje prilično je skup biznis pa se sve više velikih kompanije udružuje kako bi smanjili troškove. Sad je to učinio i vlasnik Mercedes-Benza – Daimler, koji je još malo produbio suradnju s BMW-om. No, obje kompanije će i dajle samostalno proizvoditi samovozeće modele. Dakle, za sada se ne čini da će imati zajedničke modele. Ogromni troškovi razvoja samovozećih vozila su već natjerali druge kompanije na suradnju pa se tako Honda udružila s General Motorsom, a VW surađuje s Fordom.

Predstavnici Daimlera i BMW-a danas su najavili da će zajedno razvijati skalabilnu tehnološku arhitekturu kojom će se moći pokriti više razina automatizirane vožnje. Dakle, kompanije će zajedno razvijati tehnologiju koja bi primjerice omogućila posve autonomnu vožnju ili samo autonomnu vožnju u određenim uvjetima, poput vožnje autocestom.”U početku, fokusiramo se na sljedeću generaciju sustava koji će asistirati vozačima, poput automatizirane vožnje na autocesti ili automatiziranog parkiranja”, objašnjavaju.

Suradnja ne seže do pete razine autonomije

Analitičari Goldman Sachsa očekuju da će tržište autonomnih vozila doživjeti ogroman rast, na 96 milijardi u 2025. godini te 290 milijardi u 2035. godini. To tržište je, usporedbe radi, 2015. godine vrijedilo samo tri milijarde dolara.

BMW i Daimler već surađuju na nekim područjima, poput detaljnog mapiranja prometnica, a ovoga su mjeseca već najavili suradnju na stvaranju prijevozničkog sustava nalik Uberu te na stvaranju novog biznisa punionica električnih vozila. Novim partnerstvom, BMW i Daimler će sada početi raditi na razvoju autonomne vožnje trećeg i četvrtog stupnja, čija automatizirana vožnja zahtijeva vozača za volanom.

Za peti stupanj, koji uopće ne treba vozača, pa automobil niti ne treba volan, Daimler već surađuje s Boschem. BWM pak surađuje s izraelskom kompanijom Mobileye i Intelom, a cilj im je autonomna vozila predstaviti 2021. godine.